Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A statisztikai hivatal figyelembe fogja venni a dugódíjat az infláció számításakor.
Bekerül a dugódíj a fogyasztó kosárba (az infláció számításakor figyelembe vett termékek körébe) a Világgazdaság szerint, magyarán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) felkészült arra, hogy Budapesten bevezetik a dugódíjat.
A dugódíj kellemetlen ügy a kormánynak és a főváros jelenlegi vezetésének. Ugyanis az előző városvezetés hagyatéka: az M4-es metró uniós támogatásáért cserébe vállalták a dugódíj bevezetését, és ha ezt jövő ilyenkorra nem teljesíti a jelenlegi vezetés, az EU akár a 180 milliárdos támogatás 10-20 százalékát is visszakövetelheti.
A főváros és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egymásra mutogat a kérdésben. Tarlós István tavaly azt mondta, 2016 végén bevezethetik, de arra is hivatkozik, hogy módosítani kellene egy jogszabályt (ezt a fejlesztési tárca kezdeményezhetné), ami a dugódíj útjában áll. A főpolgármester azt is elismeri, hogy nem szeretné magára húzni a közvélekedést, hogy ő akarja a dugódíjat.
Ha a cikket érdekesnek találta, kövesse a gazdasági rovat Facebook-oldalát!
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.