Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Öt év alatt 165.600.000.000.000 forintot költenek vasútfejlesztésre. Valahogyan kezelni kell a gazdasági lassulási problémákat.
A kínai kormány a 2016-2020 közötti új, 13. ötéves terv keretében 3800 milliárd jüant (577 milliárd dollárt) tervez vasútfejlesztésre fordítani. Ez forintra átszámolva – a mai árfolyamon – durván 165.600.000.000.000 forintnak felel meg. Ez ötször annyi, mint amennyi értéket egy évben a teljes magyar gazdaság megtermel.
Nem csoda az állami költekezés, a kínai gazdaság ugyanis lényegesen lassul, ez pedig hónapok óta – kisebb-nagyobb szünetekkel – a kínai részvények zuhanásához vezetett.
A kormánydokumentum szerint a vasúthálózat hossza a jelenlegi 120 ezer kilométerről 150 ezerre nő 2020-ig. Ezen belül a szuperexpresszek által használt vasúti hálózat hossza a mostani 19 ezer kilométerről 30 ezer kilométerre bővül.
Kínában a vasút a legfontosabb közlekedési eszköz. Tavaly 2,5 milliárd utasa volt a vasutaknak, ami 10 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Eközben ugyanakkor visszaesett a vasúti áruszállítás, 2014-hez képest 12,3 százalékkal 3,07 milliárd tonnára.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Bár a károk súlyosak és kiterjedtek, személyi sérülésről egyelőre nem érkezett hír.