Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A fiúk kétszer több pénzből gazdálkodnak, mint a lányok.
A Provident Pénzügyi Zrt. által kezdeményezett Családi Kasszasikerek Program 16-18 éves középiskolás diákok körében végzett reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a fiúk 56 százaléka, a lányoknak pedig 42 százaléka dolgozik a középiskolai tanulmányai mellett.
A kutatásban részt vevő diákok jelentős része, 84 százaléka rendelkezik szabadon elkölthető havi pénzösszeggel, átlagosan 18 ezer forinttal. A rendelkezésükre álló összeg a szülők által adott zsebpénzből, illetve a diákok saját keresetéből tevődik össze, amely a fiúk esetében összesen 24 ezer forint, a lányoknál ennek pontosan a fele, 12 ezer forint havonta. A diákok fontosnak tartják, hogy rendelkezzenek önálló keresettel, így az elmúlt időszakban nőtt a munkavállalási kedv a körükben.
Jelentős különbségek mutatkoznak a hazai középiskolás fiúk és lányok gazdasági-pénzügyi ismereteiben is: az előbbiek 42 százaléka, az utóbbiak csupán közel negyede, 23 százaléka rendelkezik megalapozottabbnak tekinthető tudással a témakörben.
Pénzügyi döntéseik meghozatalánál a lányok szívesebben kérnek tanácsot a családjuktól, mint a fiúk, akiknek viszont a barátok véleménye fontosabb. A továbbtanulásról és az első munkahelyről is eltérően vélekednek – a lányok körében népszerűek az orvostudományi és művészeti képzések, szívesebben dolgoznának a nonprofit szférában, és fontos feltétel számukra a jó munkahelyi környezet. A fiúk az informatikai és műszaki szektorok iránt érdeklődnek, 60%-uk pedig szívesen indítana saját vállalkozást az iskolai évek után.
A 16-18 évesek jövőbeni munkájukkal kapcsolatos elvárásaik és terveik is sokban különböznek a két nem esetében. Az alkalmazotti lét mellett egyre nagyobb arányban érdeklődnek a középiskolások a saját cég indítása iránt. A fiúk 56 százaléka számára vonzó ez az alternatíva, míg a lányok vállalkozási kedve alacsonyabb, 48 százalékuk gondolkodik csak saját cég alapításában az iskolaévek után.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.