Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Petíciót indított felhasználói körében az Uber a kormány tervezett intézkedései ellen, amelyet eddig már közel 21 ezren írtak alá.
"Most nagy a tét, mert be akarják tiltani az Ubert. Ezért arra kérünk, mondjátok el a döntéshozóknak, hogy támogassák a szolgáltatást, amit szerettek és használtok nap mint nap. Mondjatok Ti is, és a politikusok is IGEN-t a fejlődésre és IGEN-t az Uberre" - szól az Uber felhívása.
A petícióval Lázár Jánosnak, Rogán Antalnak, Seszták Miklósnak, Fónagy Jánosnak és Deutsch Tamásnak küldhetnek rövid üzenetet az aláírók.
Felhívásában az Uber más mellett azt írja, hogy a kormányt sakkban tartja néhány száz taxis, akik el akarják lehetetleníteni az Ubert és téves információkat terjesztenek az applikációról. Pedig az Uber szerint az ehhez hasonló applikációk jelentik a jövőt, ami változást hoz. "A változástól pedig sokan félnek. Főleg azok, akiknek a monopól helyzetét ez sérti. Meg azok, akik büszkék arra, hogy nem használnak okostelefont" - írták.
Hozzátették, hogy az Uber átláthatóságot hoz egy készpénz alapú üzletágba, náluk nincsen feketefuvar, nincs átvert turista, nincs megbuherált taxióra. "Autós partnereinknek megvan a személyszállítási engedélye, adót fizetnek és számlát adnak minden utazást követően. Ja, és minden Uber utazás biztosítva van" - közölték.
Szerintük új szabályrendszerre van szükség, amely elsősorban a fogyasztó érdekeiteket védi, másodsorban pedig figyelembe veszi az új, modern technológiák biztosította lehetőségeket, és támogatja, nem pedig gátolja a fejlődést. "Harmadsorban olyan szabályozás kell, amely erősíti a versenyt. Az Uber kész együttműködni egy ilyen szabályozás megalkotásában" - olvasható a felhívásban.
Az Uber petíciós felhívását minden felhasználó megkapja, amikor autót kér a rendszerben.
A cég azt követően lépett akcióba, hogy a taxisok tegnap ismét tüntettek ellenük, a kormány pedig benyújtotta a parlamentnek az autós személyszállítás szigorításáról szóló törvényjavaslatát. Ez tulajdonképpen az Uber betiltását jelenti, az illetékes kormányhivatal ugyanis elrendelheti a jogellenes szolgáltatás végzéséhez hozzáférést biztosító vagy a szolgáltatást közvetlenül népszerűsítő honlap blokkolását 365 napra.
A javaslat szerint az engedély nélkül végzett személyszállítási szolgáltatatás esetén a járművezetőt 9 büntetőponttal, majd ismételt szabályszegés esetén újabb 9 hibaponttal büntetik, az így összegyűlt 18 pontnál a vezetői jogosítványt hat hónapra visszavonják. A járművet első alkalommal fél évre, ismételt szabályszegés esetén pedig három évre kivonhatják a forgalomból.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.