szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Volkswagen vezére nevezte kérdésesnek a dízelmotor jövőjét, miután drága lenne az átalakításuk.

Matthias Müller vezérigazgató a Handelsblatt című lapnak azt mondta, az Európai Bizottság szén-dioxid-kibocsátási ajánlásai alapján látszik, hogy a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásának megfelelő szintre csökkentése bonyolult és drága eljárás lesz, miközben az elektromos autók egyre megfizethetőbbek.

"Egy bizonyos ponton  felmerül majd a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán még több pénzt ölni a dízelmotorok továbbfejlesztésébe" - tette hozzá.

Matthias Müller múlt héten jelentette be, hogy a konszern több milliárd eurós elektromos mobilitási fejlesztési programot indít azért, hogy 2025-re gyártmányainak egynegyede tisztán elektromos hajtású autó lehessen.

Azt mondta, az alacsony fogyasztású, modern dízelmotorok nagyon népszerűek az autósok körében, de hogy mit hoz a jövő, az a politikai döntéshozókkal folytatott egyeztetéseken derül ki.

"Nincs arról tudomásom, hogy a német kormány a dízelmotorok adókedvezményének csökkentését tervezné" - mondta.

A Volkswagen eladásainak nagy részét dízelmotoros modellek adják. Németországban például az eladott VW modellek 46 százaléka dízel. Először náluk robbant ki a botrány a károsanyag-kibocsátás manipulálása miatt, azonban idővel több márkát is hírbe hoztak. A VW volt vezérigazgatója ellen ügyészségi nyomozás is indult.

Más nem temeti

A Daimler az elmúlt években mintegy hárommilliárd eurót fordított a jelenlegi modelljeibe beépített dízelmotorok kifejlesztésére. A konszern szóvivője szerint a takarékos és környezetbarát erőforrások nagyban hozzájárulnak az uniós klímavédelmi irányelvek teljesítéséhez. Az autóipari alkatrész-beszállító Bosch pedig egyenesen nélkülözhetetlennek tartja a modern dízelmotorokat a klímavédelmi célok elérésében.

Matthias Müller szerint korszakváltás küszöbére érkezett az autóipar. Hasonlatosan ahhoz, ahogy az áramszolgáltatók üzleti modelljét megváltoztatta az energiaipari fordulat, az "Energiewende", az autóiparnak is idővel búcsút kell mondania a belsőégésű motoroknak - mondta, hangsúlyozva, hogy az autóipar jövője az alternatív hajtásláncokban és a digitális forradalomban rejlik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!