Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Volkswagen vezére nevezte kérdésesnek a dízelmotor jövőjét, miután drága lenne az átalakításuk.
Matthias Müller vezérigazgató a Handelsblatt című lapnak azt mondta, az Európai Bizottság szén-dioxid-kibocsátási ajánlásai alapján látszik, hogy a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásának megfelelő szintre csökkentése bonyolult és drága eljárás lesz, miközben az elektromos autók egyre megfizethetőbbek.
"Egy bizonyos ponton felmerül majd a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán még több pénzt ölni a dízelmotorok továbbfejlesztésébe" - tette hozzá.
Matthias Müller múlt héten jelentette be, hogy a konszern több milliárd eurós elektromos mobilitási fejlesztési programot indít azért, hogy 2025-re gyártmányainak egynegyede tisztán elektromos hajtású autó lehessen.
Azt mondta, az alacsony fogyasztású, modern dízelmotorok nagyon népszerűek az autósok körében, de hogy mit hoz a jövő, az a politikai döntéshozókkal folytatott egyeztetéseken derül ki.
"Nincs arról tudomásom, hogy a német kormány a dízelmotorok adókedvezményének csökkentését tervezné" - mondta.
A Volkswagen eladásainak nagy részét dízelmotoros modellek adják. Németországban például az eladott VW modellek 46 százaléka dízel. Először náluk robbant ki a botrány a károsanyag-kibocsátás manipulálása miatt, azonban idővel több márkát is hírbe hoztak. A VW volt vezérigazgatója ellen ügyészségi nyomozás is indult.
Más nem temeti
A Daimler az elmúlt években mintegy hárommilliárd eurót fordított a jelenlegi modelljeibe beépített dízelmotorok kifejlesztésére. A konszern szóvivője szerint a takarékos és környezetbarát erőforrások nagyban hozzájárulnak az uniós klímavédelmi irányelvek teljesítéséhez. Az autóipari alkatrész-beszállító Bosch pedig egyenesen nélkülözhetetlennek tartja a modern dízelmotorokat a klímavédelmi célok elérésében.
Matthias Müller szerint korszakváltás küszöbére érkezett az autóipar. Hasonlatosan ahhoz, ahogy az áramszolgáltatók üzleti modelljét megváltoztatta az energiaipari fordulat, az "Energiewende", az autóiparnak is idővel búcsút kell mondania a belsőégésű motoroknak - mondta, hangsúlyozva, hogy az autóipar jövője az alternatív hajtásláncokban és a digitális forradalomban rejlik.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.
Magyarország minden különösebb ellenállás nélkül megszavazta a szankcók meghosszabbítását. Ennek a csomagnak a csomag legnagyobb tétele az Orosz Központi Bank európai bankokban fellelhető vagyonának zárolása.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Az ő nevén lévő 188 milliárd forintnál sokkal több pénze lehet
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A hírt Havas Henrik jelentette be, mint írta, az utóbbi évtizedeket visszavonultan töltő Forró már hónapokkal ezelőtt elhunyt.
Ha a kérelem átmegy, akkor csak Mészáros vagyonkezelője nyomtathatja majd például pólóra a kifejezést.