Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Európai Csalásellenes Hivatal (OLAF) egyelőre nem indított eljárást a felcsúti kisvasút ügyében – értesült a Népszabadság. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy ne vizsgálhatnák hamarosan az uniós pénz felhasználásával végrehajtott beruházást – jegyzi meg a lap.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese kedden egy közleményben reagált arra, hogy Jávor Benedek európai parlamenti képviselő feljelentést tett a felcsúti kisvasút ügyében. Azt írta, hogy a beruházók jóval kevesebb utast ígértek a felcsúti kisvasútra, mint azt az "ellenzéki sajtó állítja". Szerinte Jávor Benedek a saját hazáját jelentette fel, amikor a kisvasúttal kapcsolatban az Európai Bizottság regionális főigazgatóságához fordult.
A kormány szerint ők semmit nem ígértek a felcsúti kisvasútrólCsepreghy Nándor ugyancsak cáfolta, hogy az EU csalás elleni hivatala eljárást indított volna a 850 milliós összköltségű, 600 milliós uniós támogatású beruházás ügyében. A Népszabadság brüsszeli tudósítója is úgy tudja: nem állja meg a helyét a brit Telegraph vasárnapi értesülése, amely szerint az OLAF vizsgálja a beruházást az EU-nak bejelentett utasszám elmaradása miatt.
„Ismerjük az önök által említett beruházásról beszámoló sajtóhíreket és nyilatkozatokat. A tudomásunkra jutott információkat szakértőink meg fogják vizsgálni" – olvasható az OLAF válaszában, amelyet a lap kérdéseire küldött.
Közölték: egyelőre azt elemzik, hogy az ügy az OLAF hatáskörébe tartozik-e. A Népszabadság brüsszeli forrásokból úgy értesült, hogy a felcsúti vasúti közlekedés uniós pénzekből történő fejlesztése az Európai Bizottság figyelmét sem kerülte el, a testület azonban egyelőre az OLAF következtetéseire vár.
A korábbi hírek szerint az április 30-tól közlekedő felcsúti kisvasútra nagyon kevesen vesznek jegyet.
Egyelőre kong az ürességtől Orbán falujának kisvasútjaKedden Csepreghy Nándor azt állította: a sajtóban korábban megjelent információkkal ellentétben eleve ilyen kevés utassal számoltak a beruházás tervezésekor. Szerinte a napi 2500–7000-es szám egy félreértésen alapul, a 444.hu-nak a Miniszterelnökség át is küldött egy táblázatot, amelyet a pályázó A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány készített. Ebben évi tízezer utas szerepel, amelyet már Csepreghy számolt át közleményében napi 28-ra.
Csakhogy a most cáfolni próbált szám is egy hivatalos dokumentumból származik. Az Átlátszó még márciusban kérte ki a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a kisvasút adatait, ebben szerepel a „pesszimista" rubrikában a napi 2560-as, illetve az „optimista" becslésnél a 7080-as szám. Csepreghy most váratlanul azt állította, ez nem is a várt utasszám, hanem a kisvasút összes járatának napi kapacitása lenne.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Két hete mlg 50 napos határidőt szabott Moszkvának a tűzszünet elérésére.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.