Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Lendületet vett a gyorsutak építése, a Salgótarjánba vezetőn már dolgoznak, a kaposvári közbeszerzési pályázata pedig a napokban jelent meg – közölte a Világgazdaság.
Megkezdődött a kormány új útépítési stratégiájának megvalósítása, amely szerint bizonyos szakaszokon az autópályák vagy autóutak helyett R jelű gyorsutakat építenek – írta a VG.
A beruházások jellemzően előkészítési fázisban tartanak – közölte a lappal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), de már egy hónapja dolgoznak a 21-es út három szakaszán, és jelenleg is zajlik a 67-es út közbeszerzési pályázata, amelynek köszöntően majd Kaposvárt is bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba.
Az R76, vagyis az M7–Balatonszentgyörgy szakasz kivitelezési pályázatának kiírása a tervek szerint 2016 végéig megjelenhet – tette hozzá a minisztérium.
A hazai és európai uniós források hatékony és észszerű felhasználása érdekében az NFM a gyorsforgalmi utak egy új, a főút és az autóút közötti típusának bevezetését kezdeményezte. A javaslatot a kormány tavaly októberi határozatában azzal a feltétellel fogadta el, hogy a tervezés és kivitelezés során minden esetben lehetőséget kell biztosítani a gyorsútként megépülő szakaszok autóúttá vagy autópályává bővítésére.
A hatályos jogszabály szerint új út építésével, kapacitásbővítéssel az M1–Esztergom (R11), a Hatvan–Salgótarján–Somoskőújfalu (R21), a Bátonyterenye–Fedémes–Ózd (R23), az M3–országhatár (R49), az M7–Balatonlelle–Kaposvár (R67), az M7–Balatonszentgyörgy–Keszthely–Zalaegerszeg (R76) és M1–Pápa (R83) viszonylatokon létesíthető gyorsút (lásd térképünket).
A gyorsutak lényegében keresztmetszeti méretükben, a csomópontok kialakításának a lehetőségeiben és a maximálisan megengedett sebességben különböznek az autópályáktól.
A gyorsút kétszer két sávos, fizikai elválasztással rendelkező, leállósáv nélküli gyorsforgalmi út, amelyen szintbeli kereszteződés (például jelzőlámpás csomópont, körforgalom) kialakítása megengedhető, ha ezt a forgalom nagysága biztonságosan lehetővé teszi. A haladási sebesség óránként maximum 110 kilométer. A szintbeli kereszteződések között legalább 15 kilométeres távolságot kell hagyni.
A gyorsutak az autópályák költségeihez képest az egyszerűsített műszaki tartalommal arányosan mintegy 20-30 százalékkal olcsóbban építhetők meg. A pontos érték azonban szakaszonként változhat más befolyásoló tényezőktől, például a domborzati viszonyoktól függően.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.