Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Míg a budapesti lakáspiac szárnyal, és már-már utoléri a 2008-as szintet, addig a vidéki piac jócskán le van maradva attól.
Élesítette a területi egyenlőtlenségeket a magyar lakáspiaci fellendülés. Bár átlagosan már a 2008-as válság előtti szintet súrolják a mostani számok, a növekedés igen nagy részét Budapest nyelte le, míg a vidéki városok lakáspiaci adatai még csak messziről közelítik a válság előtti számokat – írta a szerdai Világgazdaság.
Tavaly az eladott lakások összértéke a KSH szerint elérte az 1571 milliárd forintot, ez 34 százalékkal rávert a 2014-es adatra, és 4 százalékkal kevesebb, mint a válság előtti, 2008-as (nominális) érték.
De a forgalom növekedése már idén is tetten érhető: 22 százalékkal több lakás eladását regisztálták az első negyedévben, mint tavaly ilyenkor. Az árak tavaly 8-10, idén eddig 4-6 százalékkal emelkedtek. Budapesten például egymillióval nőtt a lakások átlagára 2016 első három hónapjában, így már 18,5 millióra jön ki a szám, ami a 2008-as nominális szintet 19 százalékkal lépi túl – ez reálértéken a 2008-as árak 97 százalékát jelenti a KSH szerint.
Mindez nem mondható el a vidéki piacról: a megyeszékhelyeken nominálisan 1 százalékkal haladja meg az idei árszint a 2008-ast, a kisebb településeken pedig jelentősen el is marad attól. Reálértékben a vidéki piac messze van a válság előtti szinttől: a megyeszékhelyeken 17, a kisebb városokban 27, a községekben pedig 34 százalékkal érnek kevesebbet reálértéken a lakások, mint anno.
Piaci szakértők az év második felére már stagnálást várnak egyes területeken.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.