Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Váradi József, az ismert fapados repülőtársaság vezérigazgatója szerint a migránsok érkezésével keletkező kulturális feszültséget könnyebb kezelni, mint a munkaerőhiányt.
A Brexit-népszavazás következményei között a Wizz Air a tervezett utasforgalom növekedésének feleződésével szembesült, de Váradi József szerint a cégnek ma már annyira diverzifikált a hálózata, hogy a kapacitásátcsoportosítás megoldja a problémájukat. A cégvezető a Figyelőnek adott interjúban elmagyarázta: többet repülnek Németországba, Skandináviába és a déli országokba is.
A migrációs kérdéssel kapcsolatban Váradi azt mondta, hogy szerinte nem tekintenek másként az üzleti körök Magyarországra a kérdéskörben hangoztatott és elfoglalt pozíciója miatt. Arra a kérdésre, hogy a Wizz Air részt venne-e a migránsok hazaszállításában, a cégvezető nemmel válaszolt, illetve azzal, hogy ilyen megkeresés még nem érkezett, de ha érkezne, „akkor megvizsgálnánk és eldöntenénk, hogy részt kívánunk-e venni benne” – mondta.
Váradi József a migráció és a munkaerőhiány témáját szoros összefüggésben látja. Elmondása szerint az szinte törvényszerű folyamat, hogy – ahogyan az Lengyelországban is történt – a saját országából elvándorló lengyel munkaerő pótlására nagy tömegben megjelentek ukránok, akiknek a helyére Ukrajnában grúzok és még keletibb migránstömegek jelentek meg.
„A fejlődés magával hozza a migrációt” – mondta a Wizz Air vezérigazgatója. Hozzátéve: az teljesen normális, hogy ha felfutásban van Nyugat-Európa, akkor elkezdi elszívni a munkaerőt Kelet-Európából. „Több hullámú migrációra kell felkészülni, ezt talán a lengyel példa mutatja a legjobban. Szerintem Magyarország pontosan ugyanezt fogja megélni.”
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Úgy tűnik, Budapest várhat, amíg vége van a nyárnak.
Egy kézipoggyászként szállított fogászati készülékből került elő a 200 millió forint értékű szállítmány.