szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Pfizer amerikai gyógyszeripari óriás kommunikációs részlege gyakornoki pályázatot hirdetett a nyári időszakra. Volt bőven fiatal jelentkező. Ám Sally Susman kommunikációs igazgatónak támadt egy ötlete, amit egy Robert De Niro filmből merített.

Rábeszélte a Merril Lynch bank nemrég nyugdíjba vonult, hetvenéves főkommunikátorát, hogy szegődjön el hozzá nyári gyakornoknak. Paul Chritchlow igent mondott, pedig nem akármilyen életpálya van mögötte. Fiatal korában a Philadelphia Inquirer újságírója volt, majd Pennsylvania állam kormányának a szóvivője lett. Ezután 30 éven át dolgozott a Merril Lynch banknál, az utolsó 15 évben kommunikációs igazgatóként. Idén nyár elején mégis beült a huszonéves ifjak közé gyakornokoskodni –írja a Le Figaro. 

 Nem volt külön szobája, ugyanabban az irodában dolgozott, mint a többiek. Paul Chritchlow a korosztályok közti együttműködés mintapéldájának nevezte ezt a két hónapot. 

A fiataloktól megtanultam, hogy használhatók a közösségi portálok a gazdasági kommunikációban és persze a reklámban is

 – mondta egyebek között tapasztalatairól a hetvenéves gyakornok, aki szerényen elhallgatta, hogy vajon tőle, a minden hájjal megkent egykori újságírótól és szóvivőtől, mit tanultak az ifjak. Sally Susman, a Pfizer kommunikációs főnök asszonya nagyon előrelátó volt. Megkért egy újságírót, hogy figyelje a kissé túlkoros gyakornok mindennapjait és persze írjon is róla. Így értesült a nem szakmai közönség is a különös szakmai tapasztalatról. 

 Vagyis a veterán szakértő gyakornokoskodása nagyon jó reklám is volt, sőt, talán elsősorban ez volt a Pfizer számára. A cég annyit fizetett volna Chritchlow-nak, amennyit kér, de ő megelégedett a 18 dolláros órabérrel, amit a fiatalok kaptak. Neki ez nem pénzkérdés volt, van mit aprítania a tejbe, hiszen idén tavasszal adta el egyik New York-i lakását, potom 9 millió dollárért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!