szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Készülnek a tervek a Déli pályaudvar üzemi területeinek hasznosításához. Úgy tűnik, tényleg lekerül napirendről a bezárás, megmarad a személyforgalom, de csak négy vágányt hagynak meg az alagút és az állomás között. A felszabaduló helyekre egyebek mellett sportcsarnokot, sportpályákat építenének, bár végleges tervek nincsenek még – írja a VS.hu.

Seszták Miklós fejlesztési miniszter augusztusban nyilatkozta a Figyelőnek, hogy a kormány egyelőre nem zárja be a Déli pályaudvart, megmarad a személyszállítás, de elvinnék onnan a raktározási tevékenységet.

Gyetvai Árpád, a Testnevelési Egyetem (TE) fejlesztésével is foglalkozó miniszteri biztos a VS.hu-nak már a korábbiakhoz képest részletesebb, de még nem végleges terveket is bemutatott a Déli átalakításával kapcsolatban.

A pályaudvar üzemi területein a Testnevelési Egyetem és a nagyközönség kapna csarnokokat, pályákat. A közönség minden létesítményt használhat majd, amelyek itt lesznek – ígérik.

A szóban forgó területek egy részén az egyetem kap majd új épületeket, például jégcsarnokot, fedett teniszpályákat, de ide is beengedik a civileket – mondta a miniszteri biztos. A vasúttól nyert terület másik részén pedig eleve a nagyközönség kap létesítményeket: extrémsport-pálya, játszótér, futókör szerepel a tervekben.

A vonatkozó kormányhatározat 2018 és 2022 közé teszi ezeket a beruházásokat, a TE fejlesztésének ez a második fázisa lesz, a nem vasúti területeken már ez előtt bővül az egyetem.

A vasúti üzemi területen mélygarázsokat is építenének, ahol buszoknak is lesz hely.

A Déli személypályaudvar utasai az ígértek szerint nem sok változást vesznek majd észre, a vonatok ugyanúgy indulnak, érkeznek majd, mint most. A Márvány utcai autós felüljárón túl lévő rendező pályaudvar vágányait most főleg az éppen úton nem lévő vonatok tárolásra használják. A vasúttól nagyon komoly fejlesztést és szervezést igényel majd a kieső területek pótlása – olvasható a cikkben. A tervek szerint négy vágány maradna meg az alagút és a pályaudvar között, az Avar utca mellett. Ez némi tartalékkapacitást is jelent, hiszen magában az alagútban csak két vágány van.

A vágányok fölé gyalogos hidakat, rámpákat, lépcsőket terveznek, így a vasút két oldalának gyalogoskapcsolata javulna a mai állapotokhoz képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!