Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Sztrájkba léptek a londoni metró dolgozói, a leépítések elleni tiltakozás jókora káoszt hozott városszerte.
Amíg Budapesten azon dühöngenek az utasok, hogy a négyes metró elromlott, a jegykiadó automatákat pedig legyőzte a hideg, a Londonban metrózóknak sokkal nehezebb dolguk akad, ha ma reggel megpróbálnak tömegközelekedéssel munkába menni. Két szakszervezet 24 órás sztrájkba kezdett, emiatt jókora káosz van városszerte. A belváros legtöbb állomásán megállt az élet, a legnagyobb vasútállomások sem megközelíthetőek metróval.
A Transport for London tömegközlekedési cég azt javasolja a londoniaknak, hogy csak akkor próbáljanak útra kelni, ha mindenképp muszáj – ami minimum érdekes jótanács a hétfő reggel munkába tartóknak. A cég tizenegy vonala közül nyolcat érint a sztrájk. Nem jobb a helyzet a felszínen sem: ugyan buszokkal próbálják pótolni a metrókat, ez csak félmegoldást jelent. Volt olyan közlekedési csomópont is, amelyet ki kellett üríteni, akkora volt a tömeg.
Queues of people at Clapham Junction station
— Press Association (@PA) 2017. január 9.
������: @hannahaemilia#TubeStrike pic.twitter.com/6unhPZr1fG
A szakszervezetek azért tiltakoznak, mert a közlekedési társaság 900 munkahelyet szüntet meg, és egyre több jegyárusító pontot zár be. Ezek a lépések egy tavaly bejelentett modernizációs terv részét jelentik. A közlekedési dolgozók szerint azonban nem csak a munkahelyeikről van szó, az utasok biztonságát is veszélyeztetik a leépítések. Annyi biztos, hogy egyelőre veszélybe egyetlen utas sem került, azt viszont már egy független elemzés is elismerte, hogy egyre több utas képtelen megtalálni, hol lehet jegyet venni, vagy dolgozóktól segítséget kérni, ha bármi baj történne.
Busy bus station at victoria this morning please use other routes pic.twitter.com/XdKHk6dCoH
— London Victoria (@NetworkRailVIC) 2017. január 9.
A metrókáoszról egyébként ma reggel egy rádió meginterjúvolta volna Sadiq Khan polgármestert is, de az interjú első próbálkozásra nem jött össze. A polgármester ugyanis beragadt a dugóba, amikor a rádió felé tartott volna, de amikor ezt elmondta a rádiónak, kiderült, hogy nem csak ő van bajban, a riporter sem érkezett be időben a munkahelyére.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.