szerző:
Zelki Benjámin
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Jogsértőnek találta a környezetvédelmi hatóság, hogy a Közlekedési Múzeum építéséhez nem végeztek környezetvédelmi hatástanulmányt.

A Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya kimondta, hogy jogsértő az elsőfokú hatóság döntése, amely szerint nem szükséges környezeti hatástanulmányt végezni a Városligetben a Közlekedési Múzeum átépítésének megkezdése előtt. Ennek előzménye, hogy a Városliget Zrt. minden egyes új épület építése előtt önként vállaltan részletes dokumentációt készített annak hatásáról, mellyel igazolni kívánták, hogy azok nem jelentenek olyan súlyú környezeti beavatkozásokat, melyek hatástanulmányt tennének szükségessé. 

Ezt többen, többször is megfellebezték, ám ezeket a kormányhivatal korábban rendre elutasította, most azonban a Levegő Munkacsoport és Garay Klára biológiatanárnak, a Városliget barátai Facebook-csoport létrehozójának fellebbezésének is helyt adtak. Sőt, mint Garay kiemelte, ez első eset a Liget beépítése ellen való tiltakozásuk során, amikor hivatalos okiratban elismerték a jogszabálysértést és megsemmisítettek egy határozatot. Kiegészítés tartalmazza, hogy bírósághoz is fordulhatnak az ügyben. 

Garay Klára elmondása szerint a Városliget Zrt. azért tartotta szükségtelennek a környezetvédelmi hatástanulmányt, mert az újonnan felépített Közlekedési Múzeum a korábban létezőnek a rekonstrukciója lesz, Garay szerint azonban a réginél 6 méterrel beljebb építik azt a Ligetbe, valamint ahhoz képest 4 ezer négyzetméterrel növekedett a szintterület mértéke is, ebbe beleértve egy mínusz négy szintes mélygarázst és kiállítótermet. A Városliget Zrt. Korábbi közleményében azonban azt írta, a múzeumnál tervezett munkálatok nem jelentenek jelentős környezeti behatást, a kormányhivatal is megerősítette határozatában, miután az építkezéshez kapcsolódó előzetes vizsgálati dokumentáció megállapításai alapján nem rendelt el további vizsgálatokat. Az előzetes dokumentáció teljes körűen vizsgálta a Közlekedési Múzeum rekonstrukciójának városképvédelemre, természetvédelemre, talajra, felszíni és felszín alatti vízre, zajra, rezgésre, levegőminőségre és hulladékgazdálkodásra gyakorolt hatásait, mondták. 

Korábban írtunk már a Közlekedési Múzeum földfelszín alatti terjeszkedésének kockázatáról, mint Garay akkor lapunknak elmondta, 2014-ben készült az utolsó hidrogeológiai szakvélemény a Liget-projekthez kapcsolódóan, de azóta az épületek számát, helyét, méretét is megváltoztatták, de ezt nem követte új hatástanulmány. Garay szerint a mélygarázsok és a Közlekedési Múzeum föld alá nyúló kiállítótermei éket vernének a felszín alatti vizek mai folyásába, és ezzel elvághatják a park két részének vízutánpótlását egymástól, emiatt a felszín alatti vízkészlet pedig az egyik oldalon jelentősen megnövekedhet, míg a másik oldalon kiapadhat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Videó: Mozgásban a 3D-printerrel nyomtatott Lamborghini

Videó: Mozgásban a 3D-printerrel nyomtatott Lamborghini

Apró közúti torpedó lett Bulgária első saját villanyautója

Apró közúti torpedó lett Bulgária első saját villanyautója

Caravaggio és Bernini művei Bécsbe költöznek

Caravaggio és Bernini művei Bécsbe költöznek

Iskolába menet tűnt el két budapesti fiatal

Iskolába menet tűnt el két budapesti fiatal

Káel Csaba tisztogatásba kezdett

Káel Csaba tisztogatásba kezdett

Anyamedve ölte meg a nyárádmagyarósi jegyzőt

Anyamedve ölte meg a nyárádmagyarósi jegyzőt