Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Szivek Norbert cége 300 millióért vett, 600 millióért eladott olyan részvényeket, amelyek a manyup-einstand során kerültek az államhoz.
A 444.hu alapos tényfeltáró cikkben mutatja be, hogy mi lett a sorsa az Enefi Zrt. vagyonának egy részével. A tőzsdei társaságban korábban részvényeket vásároltak a magánnyugdíjpénztárak, ám amikor ezeket a Fidesz-kormány beszántotta, a papírok is az államhoz kerültek.
Az írás részletesen bemutatja, hogy Szivek Norbert (a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő vezérigazgatója, egyben Fidesz-közelinek tartott üzletember) hogyan vásárolta meg az államtól az Enefi részvényeit elég nyomott áron, 300 millió forintért, majd hogyan adta el később mintegy 600 millióért.
A cikk azzal a feltételezéssel él, hogy ha a Szivek érdekeltségeknek nem adta volna el az állam a részvényeket, akkor később szintén 600 millióért válhatott volna meg tőlük, vagyis ebben a feltételezett beállításban az állam a manőveren körülbelül 300 millió forintot bukott.
A cikk szerint azonban erre csak „B-tervkén” került sor, hiszen az eredeti elképzelés a csődbe jutott Enefi még értékes vagyonelemeinek kimazsolázása volt, hogy azokat az állami MVM magas áron vásárolja meg – ebben az esetben sokkal több pénz üthette volna a vállalkozó markát.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.