Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Stadler járműgyártó cég szerint Lázár János hétfői közleményében pontatlan és félrevezető információk jelentek meg a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszerről. A miniszter azt állította, hogy a vonalra szánt kocsik kétszer annyiba kerülnének, mint eredetileg tervezték.
Lázár János hétfői közleményében arról írt, hogy a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer ellehetetlenülni látszik, miután a kocsik – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV által előkészített közbeszerzés eredményeként – közel kétszer annyiba kerülnének, mint azt eredetileg tervezték.
A magyar kormány a súlyos előkészítési hibák ellenére sem engedhet üzleti érdekek nyomásának, így Lázár azt javasolja a kabinetnek, az aránytalanul megnövekedett költségek mellett ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására.
A 16 az nem 100 százalék
A tenderen győztes Stadler nem hagyta szó nélkül Lázár közleményét; kijelentette, hogy a tram-train járművek beszerzés nem kerül a tervezett összeg duplájába – olvasható a Vásárhely24.com-n. A cég szerint "pontatlanok és félrevezetőek" a 8+4 darab dízelvillamos áráról megjelent információk.
A cég állítja, az ajánlatok bontásáról készült 2017. február 20-ai jegyzőkönyv szerint az eljárás becsült értéke 12 járműre vetítve 66 millió euró, egységárra bontva 5,5 millió euró, míg a Stadler ajánlata egy tram-train járműre 6,395 millió euró volt.
Ez az előzetesen kalkulált árat nem 100, hanem 16,27 százalékkal lépi túl.
A járműgyártó cég a "tények ilyen mértékű eltorzítását" nem tartja korrektnek. Hangsúlyozták, korábbi közbeszerzési eljárásokhoz hasonlóan ezúttal is fair, az aktuális piaci viszonyoknak megfelelő ajánlatot tettek.
Alaptalan kijelentéseket terjesztett Lázár?
A Vásárhely24.com cikke szerint Lázár János közleményében nemcsak a Stadlert, hanem a Délmagyarország című napilapot is megtalálta. A miniszter sajnálatát fejezi ki, miután, meglátása szerint az újság egyes munkatársai azon dolgoztak,
„hogy bebizonyítsák: Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést".
Kóti Zoltán, a lap főszerkesztője Lázár kijelentésére reagálva azt írta, hogy mind a szerkesztőség, mind a lapot kiadó Lapcom Kiadó Zrt. "értetlenül és megdöbbenve" áll a tárcavezető nyilatkozata előtt. Egyúttal jelezte, hogy a napilap mindvégig tényszerűen foglalkozott a projekttel és ez ezután is így lesz.
Arra kérte Lázárt, a jövőben tartózkodjon a lapot és annak munkatársait érintő "alaptalan kijelentések terjesztésétől", a tegnapi közleményében megfogalmazott, "igazságtalanul vádló állítását" pedig vonja vissza.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.