szerző:
hvg.hu

Tavaly kormánypárti körökben kiadták a parancsot, hogy az Index.hu-t meg kell szerezni, ám mindeközben a vételi joggal bíró Simicska Lajos köre kétségbeesetten kereste azt, aki a nevére venné a hírportált – írja a 444.hu az Index eladásáról szóló cikkében.

Terjedelmes írást közölt a 444.hu csütörtökön arról, hogy hogyan marakodtak a Fidesz-közeli oligarchák az Indexen az elmúlt években. A hírportálról az elmúlt héten közölték, hogy az azt tulajdonló részvénytársaság a Magyar Fejlődésért Alapítványé lett, ám az is kiderült, hogy Simicska Lajos egy 2014-ben az portál megvásárlására kötött opciós megállapodás alapján szerezte meg az Indexet, majd adta tovább azt az alapítvány mögött álló NP Nanga Parbat Zrt.-nek.

A 444.hu felidézi, hogy a 2014-es megállapodást az akkori tulajdonos Spéder Zoltán és Simicska Lajos még 2013 végén kezdte előkészíteni, ekkor még mindketten élvezték a miniszterelnök bizalmát, nem lehet tehát másképpen értelmezni azt a szerződést, mint annak előkészítését, hogy a Fidesz-közeli médiabirodalom kebelezze be a híroldalt. A 444 szerint azért engedte volna át Spéder az Indexet, mert már akkoriban is komoly nyomás nehezedett rá, a tulajdonában lévő FHB Bank kormányzati támogatásáért várták el, hogy engedje el a médiatulajdonait.

Időközben Simicska és Spéder is kegyvesztett lett a kormánypártnál, az addig feltétlen Orbán-párti Simicska-média kormánykritikusabb lett, a Fideszben tehát minden korábbinál erősebben fogalmazódott meg az igény, hogy az Indexet megszerezzék. A 444 cikke szerint Habony Árpád és Rogán Antal 2015 derekától kezdődően többször jelezték a miniszterelnöknek, hogy az „Index-kérdést meg kell oldani”, egyrészt azért mert a legnagyobb kormánykritikus portál károkat okoz a kormánynak, másrészt mert a mögötte álló Simicska, Spéder, és a vele baráti viszonyban álló Lázár János láthatatlan koalíciója veszélyt jelenthet Orbánra.

A cikk szerint a Spéder Zoltánnak korábban szoros üzleti-baráti viszonyban álló Schmidt Máriát érte a megtiszteltetés, hogy megbízta őt Orbán a "Spéder-ügy rendezésével", amelynek egyes állomásairól mi is cikkeztünk, például arról, hogyan került Schmidthez Spéder tulajdonrésze a közös ingatlanfejlesztő cégükben. (Érdekesség, hogy a kétezres évek közepén még Spéder is Schmidt is ahhoz a jobboldali körhöz tartozott, akik a hírek szerint Orbán ellen szervezkedtek, majd a Fidesz-elnök megerősödésével kegyvesztetté váltak, így 2010-ben nekik kellett újra elnyerniük Orbán bizalmát.)

A cikk szerint Schmidtet kérte meg Orbán arra, hogy szerezze meg az Indexet, vagy érje el a bezárását, vagy bírja rá Spédert, hogy fedje fel a valódi tulajdonost. A 444 azt írja, kormányoldalon komoly erők mozdultak meg az ügy érdekében, de Simicskával már a kapcsolatfelvétel sem volt könnyű, aztán rájöttek, hogy az sem működne, ami a TV2-nél még ment, vagyis hogy a TV2-höz hasonlóan megpróbálják kijátszani a szerződésből Simicskáékat.

A Indexet végül a fideszeseknek el kellett engedniük, végül a kormányoldal részéről már mind Spéder, mind az indexes újságírók felé is olyan jelzések érkeztek, hogy el kell dőlnie végre, kié az Index. Mivel azzal Simicska is tisztában volt, hogy ha a saját cége nevére veszi az Indexet, akkor a szerkesztőség szétrobban, ezért először megbízható embert keresnek, aki a nevére venné a lapot, a Class FM-et átvevő Michael McNutt amerikai üzletember mellett még az RTL Klub felmerült mint vevőjelölt. Végül amellett az alapítványi konstrukció mellett döntöttek, amelyet a múlt héten tett közzé a kiadóvállalat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Juhász Gábor Gazdaság

Újabb Simicska-ember bukkant fel az Index környékén

Tóth Mariannát, Simicska Lajos régi emberét tették meg annak az NP Nanga Parbat Zrt.-nek a vezérigazgatójává, amely a Magyar Fejlődésért Alapítvány mögött áll. Ez szerezte meg e héten Spéder Zoltántól az Index.hu-t.

Gergely Zsófia Itthon

Eldőlt az Index sorsa: mától egy alapítványé a portál

Az idén márciusban alapított Magyar Fejlődésért Alapítványé (MFA) lett az Indexet tulajdonló részvénytársaság, így a hírportál mostantól a független szervezeté – tudta meg a hvg.hu. Régóta mentek a találgatások, vajon meddig tud ellenállni a kormányhoz közeli médiaúthengernek a legnagyobb portál, de úgy tűnik, megtalálták a megoldást a befolyástól mentes működés biztosítására.

Régen tényleg minden jobb volt? Avagy miért érdemes csínján bánni a nosztalgiával...

Régen tényleg minden jobb volt? Avagy miért érdemes csínján bánni a nosztalgiával...

Egyszer használatos védőruhában lehet csak dolgozni a Notre Dame területén

Egyszer használatos védőruhában lehet csak dolgozni a Notre Dame területén

Lengyelországban is jól fekszik a hatalomnál az, aki kormánypárti médiát működtet

Lengyelországban is jól fekszik a hatalomnál az, aki kormánypárti médiát működtet

20 milliós lopott Audit kapcsoltak le Röszkénél

20 milliós lopott Audit kapcsoltak le Röszkénél

Androidos és van WhatsApp a telefonján? Hamarosan kap egy rég várt új funkciót

Androidos és van WhatsApp a telefonján? Hamarosan kap egy rég várt új funkciót

Ökológiai szégyendíjat kaphat a dobozos „alpesi levegő”

Ökológiai szégyendíjat kaphat a dobozos „alpesi levegő”