szerző:
MTI/hvg.hu

Bolla Tibor hétfő reggeli szavai szerint a kötbért nem is a hibák, hanem a szállítási késedelem miatt követelik a felújított vagonokat szállító orosz Metrovagonmastól. Mert egyébként a metrókkal nagyjából rendben van minden, csak bosszantó felújítási hibák akadnak.

A 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát – mondta Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a TV2 Mokka című műsorában. Tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban "bármiféle utasbiztonsági kérdés" lenne. 

Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen "nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó", de az utasok biztonságát okozó hibák "nem nagyon történnek". Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van. 

Bolla Tibor hozzátette: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy "valamit tenni kellett".  Mint arról beszámoltunk, a BKV kötbérigénnyel állt elő az orosz Metrovagonmas felé, a 800 milliós összeg töredéke a projekt 69 milliárdos költségének. A felújított szerelvényeket pedig kivonták a forgalomból. Bolla Tibor ezzel kapcsolatban azt mondta, a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.

©

A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények – jelentette ki Bolla a Mokkában, megjegyezve, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül meg is teszik ezt, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba. 

Az elnök-vezérigazgató azt mondta: nem találtak olyan hibát, amely "azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz". Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is "jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg". 

A kötbérkövetelés és a felújított metrók leállítása előtt, péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és negyedóráig nem tudott ajtót nyitni.

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Budapest Pride: Maradnak a kordonok, de mindenhol lehet csatlakozni a felvonuláshoz

Budapest Pride: Maradnak a kordonok, de mindenhol lehet csatlakozni a felvonuláshoz

Egy fehér ló sétál egyedül minden nap az utcákon – a rendőrséget sem zavarja

Egy fehér ló sétál egyedül minden nap az utcákon – a rendőrséget sem zavarja

Sokáig csak álom marad a HÉV és a metró összekötése

Sokáig csak álom marad a HÉV és a metró összekötése

Még 250 milliót küld Orbán egy torontói magyar egyháznak

Még 250 milliót küld Orbán egy torontói magyar egyháznak

Trónok harca: Végre kiderült, mi inspirálta Arya Stark alakját

Trónok harca: Végre kiderült, mi inspirálta Arya Stark alakját

Jött egy szuper új funkció az Instagramba, és hamar rá lehet kattanni

Jött egy szuper új funkció az Instagramba, és hamar rá lehet kattanni