Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója megerősítette az Index azon értesülését, hogy az összes felújított orosz metrószerelvényt kivonják a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására.
Péntek délutántól kizárólag régi, nem felújított szerelvények járnak a 3-as metró vonalán, miután a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasította a BKV-t, hogy az összes felújított orosz metrószerelvényt vonja ki a forgalomból – olvasható az Indexen.
A lap szerint hat, Pandának becézett metrószerelvényt állítottak eddig forgalomba a 3-as vonalon. Ezek közül egyet már korábban kiállítottak, és a hatóság utasítása alapján a maradék ötöt is kocsiszínbe viszik.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az Indexnek megerősítette, hogy a felújított kocsikat átmeneti időre kivonják a forgalomból. Azt nem tudni, pontosan mit jelent ez az átmeneti idő.
A BKV elvárja, hogy jöjjenek Budapestre az orosz mérnökök, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen, és ha majd garantálni tudják, hogy nem történik a csütörtökihez vagy a péntekihez hasonló hiba, akkor a vonatok visszaállhatnak – tette hozzá.
Bolla Tibor azt ígérte, hogy nem kell módosítani a menetrendet, és nem lesz járatritkulás a felújított metrók leállítása miatt.
Beragadtak az utasok
Pótlóbusz járt a 3-as metró helyett a a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között, miután péntek reggel 8 óra körül a Nyugati pályaudvarnál lévő megállóban nem nyíltak ki az egyik felújított szerelvény ajtói. Az utasok beszámolói szerint 10-15 perc után végül egyesével, kézzel kellett kinyitni-szétfeszíteni az ajtókat, így sikerült kiüríteni a kocsikat.
Az elmúlt hetekben sorozatosan hibásodtak meg a Pandák, de a BKV végül csak a pénteki eset után csapott az asztalra.
Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója egy pénteki, más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: nem konstrukciós hiba volt a pénteki metrómeghibásodás, szerelési pontatlanságokról van szó, amelyek egy-két óra alatt javíthatók, de ehhez be kell vontatni a garázsba a szerelvényt. Szerinte az utasok nem voltak életveszélyben.
A BKV kora délután jelentette be közleményben, hogy 800 millió forintos kötbérigényt támaszt az orosz beszállítóval, a Metrovagonmassal szemben a meghibásodások miatt.
Bolla Tibor hozzátette, hogy soron kívüli tárgyalást folytatott az orosz cég tulajdonosának képviselőjével, és nyomatékosan kérte: változtassanak a gyár magatartásán, és ezeket a kellemetlen hibákat javítsák ki. Azt is elmondta: bár a mostani helyzet még kezelhető, jelezte az oroszoknak, hogy a legsúlyosabb szerződési szankciót, a szerződésbontás alkalmazzák, ha nem javul a helyzet.
A vezérigazgató jelezte azt is: amíg nem végzik el a javításokat az oroszok, addig újabb metrókocsikat felújításra nem szállítanak ki Oroszországba. Bolla Tibor sajtótájékoztatóján még arról volt szó, hogy a problémák ellenére a Pandák továbbra is közlekednek, a közlekedési hatóság azonban a jelek szerint ezt nem engedélyezte.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Miért köszönheti a házát Amy Heckerling John Travoltának és Bruce Willisnek? Mit tapasztalt női rendezőként Hollywoodban? Hogyan fedezte fel Sean Pennt és Alicia Silverstone-t? És miért volt fontos, hogy Phoebe Cates ledobja a bikinifelsőjét? A Nicsak, ki beszél! és a Spinédzserek író-rendezőjével beszélgettünk.