Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Ömlenek a milliárdok a turizmusba, miközben a stratégia nem készült el, a turizmusdiplomáciában pedig egyre több a szakmai tapasztalat nélküli dolgozó. Mégis egyre több külföldi választja Magyarországot.
Az idegenforgalomi gyakorlatban járatlan miniszteri biztost neveztek ki a turizmusdiplomácia élére – írta meg a HVG. Bár új stratégia még nincs, az ágazatba számolatlanul öntik az uniós és állami milliárdokat.
A Magyar Turisztikai Ügynökségnél (MTÜ) megkezdték azoknak az állásoknak a feltöltését, amelyekből az elmúlt másfél évben kirúgták a régieket. Helyükre pedig nem feltétlenül szakembereket ültettek. Így nem csoda, hogy olyan levelek születtek, mint amilyet a legfőbb pozsonyi idegenforgalmi irodának küldött el az MTÜ vezérigazgatói tanácsadói testületének egyik tagja, aki segítséget kért ahhoz, hogy Magyarország bővíteni tudja az ideutazók piacát. Csakhogy a Bratislava Convention Bureau feladata nem a pozsonyiak magyarországi üdültetése, hanem éppen ellenkezőleg, a turisták odacsábítása a szlovák fővárosba, akár a budapesti konkurencia kínálatával szemben.
Részben ezekkel az ifjú munkatársakkal kell összehangolnia a tevékenységét Boros Emesének, aki a Külgazdasági és Külügyminisztérium turizmusdiplomáciáért felelős főosztályát irányítja miniszteri biztosként. Ő a Pázmányon szerezte jogi diplomáját, és nem számít idegenforgalmi szakembernek. A turizmus több százmilliárd forinthoz jut a következő években, részben állami, részben uniós forrásokból – ez utóbbi azért is fontos, mert Boros férje a Nemzetgazdasági Minisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára, Rákossy Balázs.
Az új turisztikai stratégiát még mindig csak ígérgetik, először tavaly őszre, most idén szeptemberre, és habár a megbízott nemzetközi tanácsadó cég, a PwC elkészült a munkával, a hazaiak most újraírják azt. A vendégek ennek ellenére is jönnek – az Accent Hotels marketingigazgatója, Kerek Péter erről azt mondta a HVG-nek: a közösségi oldalak egyértelmű nyertese Budapest, mert „jó ár-érték arányú, nyugati színvonalú szolgáltatást kínál”, amit a vendégek úgy díjaznak, hogy ismerőseiknek is ajánlják, sőt hajlandók valamelyest többet is fizetni érte.
További részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Magyarországon már szinte hagyománya van az asztronauták köszöntésének, de az utolsó óta is eltelt 45 év. Nem tudni, Kapu Tibort mivel fogják fogadni, mindenesetre az MNB már rárepült az űrrepülésére.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.