Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Egy év pereskedés után nyilvános lett a felcsúti kisvasút támogatásával kapcsolatos dokumentáció, kiderült, mivel számoltak Mészáros Lőrincék. Évi 10 ezer látogatót ígértek, ami ugyan teljesült, de a valós veszteséget nem látták előre.
Bő egy év pereskedés után kapta meg az Átlátszó a Nemzetgazdasági Minisztériumtól a felcsúti kisvasút uniós támogatásával kapcsolatos dokumentumokat. Egy CD-t kaptak, amelyen 265 MB adat van, köztük az is, mit ígért a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány (FUNA) a 600 milliós uniós támogatással megépült projektre. A FUNA támogatási kérelemét Mészáros Lőrinc írta alá.
Egy 225 oldalas megvalósíthatósági tanulmányt adtak be, amelyből kiderült, éves szinten nagyjából 10 ezer fős látogatót becsültek, ami a 8 hónapos üzemeltetési időszakban napi 41 utast jelent. Ezt mondjuk teljesítette is a kisvasút: tavaly több mint 30 ezren, idén június végéig pedig több mint 18 ezren utaztak rajta. Tudták, hogy veszteséges lesz - évi 7 milliós költséggel, és 5-6 milliós bevétellel számoltak, ám ezt elkalkulálták, mert eddig 4,1 milliós veszteséget termelt -, de úgy vélték, a térség turisztikai vonzereje nőhet - írja az Átlátszó. A kisvasút üzemeltetője és a felsorolt turisztikai látványosságok üzemeltetője ugyanaz,
"ennek következtében a turisztikai attrakciók gazdasági bevételei egy kézben összpontosulnak, a vasútüzem veszteségeit kiegyenlítheti a vasút turisztikai vonzerejéből adódó látogatószám növekedés, mely a többi, projektgazda által üzemeltett szolgáltatás látogatószámát is emeli, ezzel közvetve bevételt keletkeztet.“
Azt ígérték, hogy a kisvasút egy "mozgó tanösvény" lesz, amely a kisvasúton kialakított interaktív eszközök segítségével mutatja be a térség természeti és kulturális értékeit, de ebből semmi nem lett, ahogy a mobil applikáció vagy a beígért Facebook oldal sem elérhető még. A "brei" (vélhetően Braille-re gondoltak) írással ellátott táblák sem készültek még el.
Kitaláltak egy "rövid, hangzatos" szlogent is, amit meg is magyaráztak:
"Felcsúti Kisvasút – ami összeköt MINKET, ezzel is utalva, hogy a (Bicskei) kistérség turisztikailag jelentős pontjait (Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia – Alcsúti Arborétum) köti össze.”
A kisvasutat a Swietelsky építette 784 millióért. Ez volt a három beérkezett ajánlat közül a legolcsóbb. Az aláírók személye érdekesebb: az osztrák tulajdonú cég nevében Káldi Zoltán és Homlok Zsolt ügyvezető igazgató írta alá a kivitelezési szerződést a FUNA-val. Homlokot 2016 őszén menesztette a cég, 2017 nyarán viszont feleségül vette Mészáros Lőrinc egyik lányát.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.