Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Két vadonatúj villamosüzemmel gazdagodott év végén Európa. Mindkét városban évtizedekig jártak korábban villamosok, majd felszámolták a hálózatot. Szintén több évtizedes kihagyás után most visszatért a villamos Luxembourgba és a dániai Aarhusba.
A fejlett gazdasággal és infrastruktúrával rendelkező Dániában érdekes módon évtizedekig nem volt egyetlen modern villamosvonal sem. A WikiPédia szerint Dániából is a 70-es évek elejére tűntek el villamosok, ahogy nagyon sok más európai városból akkoriban.
A fővárosban, Koppenhágában 1972 áprilisában állították le a villamosokat, Aarhusban pedig egy kicsit korábban, 1971 novemberében. Odense városában volt a harmadik villamosüzem, és azt számolták fel egyébként a leghamarabb, 1952-ben.
Az újraépítésben a jelek szerint Aarhus jár élen, ott újra jár már villamos. A PT Info Facebook-oldala szerint a vonal megnyitása nem volt egyszerű. Eredetileg szeptember 23-ára készült mindenki, de azt 16 órával a megnyitó előtt lefújták, mert hiányzott még a dán közlekedési hatóság hozzájárulása, amit végül december 20-án kiadtak, és aznap el is indultak a villamosok.
Dánia első modern villamosvonala egyben az ország első tram-train üzeme is. Aarhus központi pályaudvara és az egyetemi kórház között járnak egyelőre a járművek. Ezt a szakaszt 32,3 méteres Stadler Variobahnok szolgálják ki, de a további vonalakra Stadler Tangok is érkeznek.
A villamos egyébként hónapok óta megszokott része volt az utcaképnek, mert jó ideje végezték már a próbafutásokat.
Odense-ben már elkezdték építeni a pályát, a beruházás weboldala itt érhető el, az Instagram-oldala pedig itt. Koppenhágában is vannak már tervek a villamos feltámasztásához, ennek a projektnek itt található a weboldala.
Luxemburg fővárosában decemberben indult el a LuxTram. Innen 1964-ben tűntek el a villamosok. Az új vonalon CAF-villamosok járnak, és a hálózat kiépítését még nem fejezték be. A luxembourgi villamosokról korábban itt írtunk.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája: nőtt az erőszakos bűncselekmények száma, és magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ről, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában.