szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

250 milliós forgalmuk volt március és szeptember között az utcai étkezést nyújtó büfékocsiknak.

A tavalyihoz képest 35 százalékos a növekedés – közölte a Food Truck Show Hungary Kft.

A forgalom bővüléséhez nem csak a saját rendezvények, de az egyre népszerűbb catering szolgáltatás is hozzájárult, amely fél év alatt 40 százalékkal magasabb, 54 millió forint feletti nyereséget eredményezett a cégnek.

A közlemény szerint a növekvő piaci lehetőségek miatt a büfékocsik száma nő, az új vállalkozások mellett sokan egynél több egységet is üzemeltetnek. A kft. 130 food truckkal áll kapcsolatban országszerte, közülük alvállalkozókat foglalkoztatnak egy-egy rendezvény lebonyolítására.

A cég szerint sokan azért vágnak bele a vállalkozásba, mert 5 millió forint kezdőtőkével már el lehet indulni, a befektetett pénz pedig egy-másfél év alatt megtérülhet. Egy-egy rendezvény alkalmával általában a bevétel negyedét kell a rezsiköltségre költeni, az ételek bekerülési költsége, valamint az útiköltség a kínált termékek árának körülbelül 35 százalékát teszi ki. Egy minőségi szolgáltatást nyújtó egység egy átlagos rendezvénynapon 100 és 800 közötti tételt ad el a kínálattól függően.

Március és szeptember között a food truckok a 110 rendezvénynap alatt 166 ezer tételt értékesítettek. A food truck catering szolgáltatás további elterjedése ezt a számot is növelheti majd a jövőben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!