szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Bumerángként ütött vissza a német autógyártók korosabb dízelautókra adott becserélési prémiuma, mivel csak fokozta a dízellel szembeni vásárlói aggodalmakat - állapítja meg a Duisburg-Essen egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Center márciusi piaci elemzésében.

A német autóvásárlók dízellel szembeni egyre erősödő kételyeit a Volkswagen konszern eladásainak alakulásában látja bizonyítottnak Ferdinand Dudenhöffer egyetemi professzor, a CAR-Center vezetője. A Volkswagen ugyanis reklámjaiban minden más autógyártónál nagyobb hangsúlyt helyezett az elöregedett dízelautók csereprémiumára. A konszern a múlt héten csütörtökön jelentette be a csereprémium-program határidejének a meghosszabbítását és Euro-6 normás új dízelautók vásárlásához való kötését.

A magánszemélyeknek eladott járművek körében a dízelek részaránya mégis a januári 33,5 százalékról 17,1 százalékra zuhant februárban a Volkswagen konszernnél. A teljes piacon a dízelek részaránya a januári 33,4 százalékról 18,0 százalékra csökkent.     

A CAR-Center vezetője szerint a régi dízelautók tömeges lecserélése újakra semennyire sem csökkenti a belvárosi forgalmi tilalom elrendelésének valószínűségét. Praktikusabb megoldásnak tartaná a régi dízelek műszaki átalakítását, katalizátorok utólagos beépítését, mert ezzel el lehetne kerülni a használtató-állomány több milliárd eurós értékvesztését.     

Az autógyártók azonban "túl bonyolultnak és költségesnek" tartják a régi dízelek műszaki átalakítását, ezért csak a motorvezérlő szoftverek frissítését kínálják azokra a járművekre, amelyekre ez egyáltalán lehetséges. Az autógyártók számára az új, modern járműveket legyártása kifizetődőbb megoldás - írják az elemzésben.  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!