Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Miközben Trump elnök kereskedelmi háborút folytat szinte az egész világgal, de elsősorban Kínával, a Google bejelentette: 550 millió dollárral bevásárolták magukat a JD.com-ba. Ez a második legnagyobb internetes kereskedelmi hálózat a Mennyei Birodalomban.
A 63 milliárd dollárra értékelt céget nemrég lekicsinyelte egy jelentős befektető, mert az Alibabához képest valóban nem túl jelentős. Most viszont, hogy a Google is betársult, minden megváltozhat. A két cég egyébként jól ismeri egymást, hiszen közös vállalkozásuk van már Indonéziában.
Megszorongatni az Alibabát
Philipp Schindler, a Google üzletvezetője a New York-i Bloomberg portálnak elmondta: a JD.com-mal nemcsak Kínában akarnak terjeszkedni, hanem Délkelet-Ázsiában, Európában, sőt magában az Egyesült Államokban is. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Google nemrég megállapodott a Carrefour kereskedelmi hálózattal Európában az e-kereskedelem kiszélesítéséről, akkor láthatjuk, hogy globális fejlesztési tervekről van szó. Ezek egyik fő célja az, hogy az Alibabát mindenütt megszorongathassák az egész világon. Kína második leggazdagabb embere, aki annak idején a nulláról indította az Alibabát, hogy aztán a New York-i tőzsde legnagyobb éves bevezetését produkálja, nem ül tétlenül, bár már nem ő az operatív igazgató. Jack Ma, aki még mindig csak 52 éves, előbb találkozott Trump elnökkel, mint Hszi Csin-ping. Jack és én nagy dolgokat viszünk majd véghez! – üzente akkor Trump. Csakhogy időközben az amerikai elnök megindította a kereskedelmi háborút Kína ellen. Az Alibaba vásárlási törekvéseit Amerikában megakadályozták a nemzetbiztonságra hivatkozva.
Kína nem akar kereskedelmi háborút, de visszavág Trumpnak
34 milliárd dolláros csomaggal válaszolt Trump 50 milliárd dolláros büntető akciójára a pekingi kereskedelmi minisztérium. Közölték: még 16 milliárd érkezik, mert pontosan ugyanakkora csomagot küldenek vissza az Egyesült Államokba, mint amekkorát onnan kaptak. Pekingben hangsúlyozzák: nem akarnak kereskedelmi háborút, de hogyha Donald Trump rövidlátó módon erre törekszik, akkor megadják neki a választ.
Kína ugyanazt a módszert alkalmazza, mint az Európai Unió: igyekszik olyan termékeket büntetni, amelyeket Trump kedvenc déli államaiban állítanak elő. Így a kínaiak csomagjában is benne van a szója, a whisky, a narancs és a szivar. Novemberben választások lesznek az Egyesült Államokban. Trump pártja, a republikánus, jelenleg a kongresszus mindkét házában többséget élvez. Ha ezt elveszítené novemberben, akkor nagyon szűkülne a mozgástere, mert ellenfelei, a demokraták homlokegyenest más elveket vallanak a globális kereskedelemről. Sőt, már a republikánus támogatók is kezdenek dühbe gurulni. A Koch fivérek, akik kemény konzervatív republikánusként eddig Trump mögött álltak, közölték: több millió dollárral támogatnak egy olyan kezdeményezést, mely a szabadkereskedelemért lobbizik Washingtonban.
Maga Trump azzal indokolta a kínaiakkal szemben bevezetett büntető vámokat, hogy a Szilícium-völgyben felfedezett amerikai találmányokat ipari kémek révén megszerzik a kínaiak, akik ily módon jogtalan előnyhöz jutnak a globális piacokon. Kínának óriási kereskedelmi többlete van az Egyesült Államokkal szemben. Ez csípi Trump szemét. Az amerikai elnök macsó viselkedésével az amerikai kisembernek akar imponálni, aki gyakran úgy érzi: az olcsó kínai konkurencia miatt kerül hátrányba otthon. A probléma ott van, hogy a nagy hasznot Kínában az amerikai multik szerzik, akik sem itt, sem ott nem szeretnek adózni. A hatalmas kereskedelmi deficit jelentős részben olyan kínai termékekből áll, melyeket amerikai cégek gyártottak Kínában. Például az iPhone-ok nagy része így kerül az amerikai piacra. Trump keménykedését sokan PR-akciónak tartják, melynek célja a novemberi választás megnyerése. A kínaiak ugyanis folyamatosan tárgyalnak Trump embereivel, és ennek eredményeképp a kereskedelmi háború sokkal inkább látványos, mint vérre menő akció sorozat.
A Google újabb kínai üzlete is jól mutatja, hogy Amerika elve a Business First. Márpedig a kínai piac hatalmas, a kínaiak egyre nagyobb szerepet játszanak a globális piacon is. Ma már nem az USA, hanem Kína a világ legnagyobb kereskedője. Ezért jelenleg még mindkét fél kíméli a másik alapvető érdekeit, hiszen a két óriás, az USA és Kína csak nehezen sebezheti meg úgy a másikat, hogy közben magának is kárt ne okozzon.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.