Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A jegybank egyik vezetője a 180 pontos csomagjukról beszélt az állami tévében.
Az ország versenyképességének javítását szolgáló legújabb, 180 pontos csomagját azzal a szándékkal állította össze a Magyar Nemzeti Bank (MNB), hogy Magyarország is felzárkózzon a világ legfejlettebb államai közé – mondta Baksay Gergely, az MNB költségvetési és versenyképességi elemzések igazgatóságának vezetője csütörtök reggel az M1 aktuális csatornán.
A 180 pontos csomagot kedden adta át a jegybank a Nemzeti Versenyképességi Tanácsnak. A javaslatok célja a magyar gazdaságban – elsősorban a külső-belső egyensúlyi és adósságmutatókban, valamint a munkapiacon – kialakult pozitív trendek fenntartása mellett a termelékenység javítása, a teljes foglalkoztatás, valamint a demográfiai fordulat megalapozása
Baksay Gergely elmondta: úgy gondolják, a 180 pontos javaslat része lehet egy olyan reformcsomagnak, amelynek segítségével Magyarország egy-két évtizeden belül bekerülhet a legfejlettebb országok közé. Összesen 14 területen tettek javaslatokat, amelyeket két nagy csoportba lehet sorolni; az első a humántőke, ami Magyarországon a legjelentősebb erőforrás, a második pedig a kis- és középvállalatokat célzó gazdasági intézkedések.
Az MNB igazgatóságának vezetője a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában megjegyezte, Magyarországon nagyon elaprózott a kis- és középvállalati struktúra, Németországhoz és Ausztriához képest túl sok a két-három főt foglalkoztató cég. Úgy vélte, ha sikerülne közelíteni az említett országok szerkezeti jellemzőihez, akkor jelentős fejlődést lehetne elérni.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.