Két sportoló értékesebb a szponzorok szemében Ronaldónál

Cristiano Ronaldóval nemcsak egy kiváló focistát, hanem jövedelmező brandet is vesz az olasz Juventus. De nem ő az egyetlen, aki az üzleti életben is sportága legendája.

  • hvg.hu hvg.hu
Két sportoló értékesebb a szponzorok szemében Ronaldónál

Harmadával emelkedett a Juventus olasz futballklub részvényének árfolyama a milánói tőzsdén, amikor a sajtó megszellőztette, hogy Madridból Torinóba szerződik az ötszörös aranylabdás portugál, Cristiano Ronaldo. A 33 éves Ronaldo négyéves szerződése a prémiumok nélkül 352 millió euróba kerül, ami egy évre vetítve a Juventus bevételének csaknem a negyede – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában.

Ronaldo egyben márka is, aki az ügynöke, Jorge Mendes, valamint menedzserei segítségével olyan aprólékosan építette fel magát a szponzorok számára, hogy irigykedhet a brandteremtésben a focisták körében úttörő angol David Beckham. A Forbes szerint a portugál sztár egy év alatt 47 millió dollár szponzori és reklámbevételre tett szert, ezzel majdnem kiegyenlítette azt az előnyt, amit a marketingben nála kevésbé értékes Messi a jóval magasabb fizetésével szerzett.

Ronaldónál több bevételt ilyen forrásból csak ketten értek el a világon: Roger Federer, valamint LeBron James. Ahogy Ronaldo, ők is a harmincas éveikben járnak, és jövedelmező brandként működnek. Velük még úgy is megéri évtizedes szerződést kötni, hogy az már a visszavonulásuk után fog lejárni – nem véletlen, hogy Federernek például a japán Uniqio ruházati cég idén felkínált 300 millió dollárt a következő tíz évre.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

HVG
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.