Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Tavaly rekordot döntött a hazai e-kereskedelem: csaknem 3 millióan vásároltak az interneten keresztül, a legnépszerűbbek a műszaki cikkek voltak.
360 milliárd forintra emelkedett tavaly az internetes vásárlás éves forgalma. Míg 2013-ban kétmillióan, addig tavaly már csaknem hárommillióan intézték vásárlásaikat a neten keresztül. A magyarok nagy része még mindig leginkább műszaki cikkeket rendel a webáruházakból, az élelmiszerek forgalmában ugyanakkor alig történt változás – írja a 24.hu G7 rovata.
A mindennapi fogyasztási cikkek – ide tartoznak az élelmiszerek mellett például a tisztítószerek – piacának csupán egy százaléka realizálódik az online térben, vagyis csak minden századik forintot költik erre a vásárlók a számítógép előtt ülve, ami rendkívül alacsony arány.
A portálnak nyilatkozó szakértő szerint a szomszédos országokban szintén nagyon kevés az ilyen jellegű online vásárlások száma, míg Nagy-Britanniában és Franciaországban az élelmiszer-jellegű kereskedelem 6,9 illetve 5,3 százaléka webáruházakon keresztül történik. A rendelkezésre álló adatok szerint a magyar háztartások 21 százaléka ugyan már rendelt élelmiszert az interneten keresztül, a kipróbálást azonban csak kevés esetben követte újabb vásárlás. A szakértő szerint azért, mert még mindig kevés a szereplő a piacon, a lefedettség pedig földrajzilag korlátozott - vidéken a túl nagy távolságok miatt mér nem éri meg a kiszállítás az áruházláncoknak.
A GfK adatai szerint a legtöbbet a 30-39 éves, családos korosztály vásárol online, közülük is leginkább azok, akik Budapesten élnek, és magas iskolai végzettséggel rendelkeznek.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.