Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Majdnem annyi pénz megy el lakhatásra, mint az ennivalókra, alkoholos italokra pedig másfélszer annyit költenek el, mint alkoholmentesekre.
Részletesen elemezte a KSH, hogyan költötték el a magyarok a pénzüket. A nemrég megjelent Területi statisztikai évkönyv, 2017 című kiadvány úgy számol: a legtöbb pénz élelmiszerre megy el, erre 225 ezer forintot költ egy év alatt egy átlagos fogyasztó. Ez máris nem tűnik annyira soknak, ha átszámoljuk napi kiadásba: ezek szerint naponta 616 forint jut ételekre. Ami az innivalókat illeti: alkoholra egy év alatt 33 ezer forint megy el, alkoholmentes italokra pedig csak 21 ezer – de nyilván nem ide számít, ha valaki csapvizet iszik.
A lakhatásra egy év alatt összesen 215 ezer forintot, azaz majdnem havi 18 ezer forintot költenek el. Arra nem tér ki az elemzés külön, hogy ez mennyivel több azoknak, akik lakbért vagy albérleti díjat fizetnek. (Az egyetlen erre utaló adattal, amely szerint 23 ezer forint a lakbérek éves átlaga, sokat nem tudunk kezdeni, ebbe nulla forinttal beleszámították azokat, akik nem bérelt lakásban élnek.)
Ha a számokat leosztjuk 12-vel, azt látjuk, hogy az átlagos havi kiadások így néznek ki:
Összességében 1 millió 22 ezer forintot tesznek ki a fogyasztási kiadások egy év alatt. Látványosak az ország egyes részei közötti különbségek, ha azt nézzük, hol mennyit költenek arra, ami nem kell a létfenntartáshoz. A kultúra, szórakozás nevű kategóriában a közép-magyarországiak (vagyis a budapestiek és a Pest megyeiek) évi 112 ezer forintot költenek el, míg a lista második helyén álló nyugat-dunántúliak is csak 66 ezret. Hasonló a helyzet a vendéglátással is: a szállodákban és az éttermekben egy közép-magyarországi átlagosan évi 60 ezer forintot hagyott ott, a listán második dél-alföldieknél pedig 36 ezer forint a mutató.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?