Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A 72-es és a 73-as trolibusz a Bajcsy-Zsilinszky úton fordul majd meg, a végállomás a Podmaniczky tér átépítése miatt szűnik meg. A trolikat most akár meg is lehetne hosszabbítani, de ez a lehetőség kimarad.
Írtunk már róla, hogy a Vörösmarty térrel együtt átépítik az Arany János utcai trolivégállomást, másik nevén a Podmaniczky Frigyes teret is. Mivel a ma trolitárolóként funkcionáló teret parkosítják, a járműveknek is menniük kell, megkérdeztük ezért a BKK-t, hogy mi lesz a trolikkal.
A közlekedési cég válaszában azt írja: a Podmaniczky Frigyes tér rekonstrukciója már megkezdődött, annak jelenlegi ütemében a trolibuszok változatlanul közlekednek.
Február közepétől a felsővezeték-rendszer átalakításával a trolibuszok a tér megkerülése helyett a Bajcsy-Zsilinszky úton fordulnak majd vissza, továbbra is elérve az Arany János utcai metróállomást. A HBWeb közlekedési oldal Facebookján azt írja, a trolikat 16-án, szombaton rakják ki.
Kimarad egy nagy lehetőség
A végállomás kiköltöztetése tökéletes alkalom lenne a trolihálózat fejlesztésére, ami a BKK-nál már rendelkezésre álló önjáró trolik miatt egy méter új felsővezeték építése nélkül is lehetséges lenne.
Korábban a Szabadság híd lezárásakor hétvégente meg is hosszabbították a 72-es trolit a Fővám térig. Sokan azt hitték, hogy ez lesz a 72-es trolibusz meghosszabbításának első lépése, de a próbát később nem folytatták.
Pedig novemberben a Közlekedő Tömeg, és éppen kedden a Budapesti közlekedésről blog is arról írt, mennyit lehetne fejleszteni a budapesti trolihálózaton, ha a semmiben levő Arany János utcánál végállomásozó 72-es trolit összekötnék a szintén belváros szélén véget érő 83-assal.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A támogatások elosztásának koordinálása az Ökotárs feladata lesz – ugyanazé a szervezeté, amelyet egyszer már kipécézett magának a kormány, és az ő szerepükre hivatkozva milliárdokról mondott le, miközben harcot hirdetett a civilek ellen.