szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tavaly 15 millió palackkal több sört ittunk, mint 2017-ben, és egyre jobbféle söröket választunk, derül ki a sörgyártók szövetségének felméréséből.

Egyre igényesebbek vagyunk sörfogyasztásban, a Magyar Sörgyártók Szövetsége által végzett elemzés szerint 2018-ban 24 százalékkal nőtt a felsőkategóriás sörök értékesítése. Összességében 76 ezer hektoliterrel több sört adtak el tavaly a vezető sörgyárak a hazai piacon, ami 15 millió palackkal több sör fogyasztását jelenti. A prémium és szuperprémium sörök eladásának növekedése mellett a középkategóriás sörök eladása 1 százalékkal csökkent, az olcsó, sajátmárkásoké pedig 8 százalékkal. 2018-ban folytatódott a növekedés az ízesített és az alkoholmentes sörök értékesítésében is. Az ízesített sörök 317 ezer hektoliterre nőtt forgalma 5%-os bővülésnek felel meg. Az alkoholmentes szegmens értékesítése újabb csúcsot döntött, a kategória mérete 116 ezer hektoliterre nőtt 2018 során.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kovács Gábor Élet+Stílus

Sörevolúció

„...biztos, hogy Dreher Antal nem lenne büszke a nevét viselő sörre. Minden bizonnyal elszörnyülködne, ha megtudná, hogy az tengerigríz és aszkorbinsav felhasználásával készül ” - Maláta, 1994. Negyedszázad múltán az egykori alapító is elégedett lehetne.