Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Éhkoppon marad a budapesti tömegközlekedés: a kormány nem ad elég pénzt, az önkormányzatnak pedig még a feszített gazdálkodáshoz is fel kell vennie 67 milliárd forint hitelt- a HVG e heti számában a főváros idei költségvetését elemezte.
Magán- vagy honvédségi repülőgép fedélzetéről, esetleg a budai Várból nézve szépen csillog, épül, fejlődik a főváros. Közelebbről szemlélve azonban már például a metrópótló villamost pótló buszok, a túltúlóráztatott közlekedési dolgozók és egyéb anomáliák is látótérbe kerülnek. A tömegközlekedés krónikus betegsége Budapestnek, melynek tünetei olykor enyhülnek ugyan, de a gyógyulásig eljutni soha nem sikerül. 2019-ben sem lesz ez másként – egyebek között ez olvasható ki Budapest költségvetéséből, amelyet a minap fogadott el a Fővárosi Közgyűlés.
Igazságtalanság lenne azonban az önkormányzat nyakába varrni a budapesti tömegközlekedés finanszírozásának gondjait, ugyanis a kormány nem teszi bele a maga részét a kalapba. A tömegközlekedés megfelelő és fenntartható finanszírozásának nemzetközileg elfogadott ökölszabálya szerint az utasoknak, a területi, valamint a központi kormányzatnak egyharmad-egyharmados arányban kellene állniuk a költségeket. Ha ebből indulunk ki, a kormány évi 30-40 milliárd forinttal tartozik Budapestnek és a budapestieknek.
Budapest költségvetése persze nemcsak a tömegközlekedés tekintetében „feszített” – ahogy Bagdy Gábor, a pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes fogalmazott –, hanem általában véve. Sőt még a 386 milliárdos büdzsé e feszített állapotának eléréséhez is kell 66,7 milliárd forint külföldi hitel. Nem mintha Budapestnek igazán lett volna más választása, mint eladósodni. Az okokról, az apadó fővárosi büdzséről és a kormány növekvő fővárosi szerepvállalásáról, a kormányzati nagyberuházásokról további részletek a HVG e heti számában.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Átnéztük Kerkez Milos tavalyi évét, mik azok a fontos mutatók, amikben már most a legjobbak között van, illetve mennyire illeszkedik a játékstílusa az angol bajnok játékrendszerébe.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.