Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Éhkoppon marad a budapesti tömegközlekedés: a kormány nem ad elég pénzt, az önkormányzatnak pedig még a feszített gazdálkodáshoz is fel kell vennie 67 milliárd forint hitelt- a HVG e heti számában a főváros idei költségvetését elemezte.
Magán- vagy honvédségi repülőgép fedélzetéről, esetleg a budai Várból nézve szépen csillog, épül, fejlődik a főváros. Közelebbről szemlélve azonban már például a metrópótló villamost pótló buszok, a túltúlóráztatott közlekedési dolgozók és egyéb anomáliák is látótérbe kerülnek. A tömegközlekedés krónikus betegsége Budapestnek, melynek tünetei olykor enyhülnek ugyan, de a gyógyulásig eljutni soha nem sikerül. 2019-ben sem lesz ez másként – egyebek között ez olvasható ki Budapest költségvetéséből, amelyet a minap fogadott el a Fővárosi Közgyűlés.
Igazságtalanság lenne azonban az önkormányzat nyakába varrni a budapesti tömegközlekedés finanszírozásának gondjait, ugyanis a kormány nem teszi bele a maga részét a kalapba. A tömegközlekedés megfelelő és fenntartható finanszírozásának nemzetközileg elfogadott ökölszabálya szerint az utasoknak, a területi, valamint a központi kormányzatnak egyharmad-egyharmados arányban kellene állniuk a költségeket. Ha ebből indulunk ki, a kormány évi 30-40 milliárd forinttal tartozik Budapestnek és a budapestieknek.
Budapest költségvetése persze nemcsak a tömegközlekedés tekintetében „feszített” – ahogy Bagdy Gábor, a pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes fogalmazott –, hanem általában véve. Sőt még a 386 milliárdos büdzsé e feszített állapotának eléréséhez is kell 66,7 milliárd forint külföldi hitel. Nem mintha Budapestnek igazán lett volna más választása, mint eladósodni. Az okokról, az apadó fővárosi büdzséről és a kormány növekvő fővárosi szerepvállalásáról, a kormányzati nagyberuházásokról további részletek a HVG e heti számában.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kijött egy friss agrárminisztériumi rendeletmódosítás, amivel a Magyarországon élő, a vidéki üldöztetés elől városokba betelepülő fajt tanítanák móresre.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Bár a kormányinfón még azt mondta a kormányszóvivő, hogy nem ismeri Dopeman kiskorúak megerőszakolásáról szóló számát, most a Harcosok órájában nyilatkozott Orbán Viktor új legjobb barátjáról.