Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A guatemalai gyerekmunkát a Channel 4 dokumentumfilmje leplezte le. A cégeknek van miért magyarázkodniuk.
A guatemalai kávéföldeken, ahonnan a Starbucks és a Nespresso is beszerzi a kávéját, 13 év alatti gyerekek dolgoztak, sőt voltak köztük nyolcévesek is – derül ki a Channel 4 egyik dokumentumfilmjéből.
A gyerekek heti negyven órát dolgoztak embert próbáló körülmények között, a napidíjuk pedig alig volt több volt, mint egy pohár latte. Az itt szüretelt kávéból vásárolt a Starbucks mellett a Nestlé tulajdonában lévő Nespresso is.
A Nespresso reklámarca, George Clooney üdvözölte a vizsgálatot, egyúttal szomorúságát fejezte ki a nyomozás eredménye miatt.
A filmkészítők szerint a gyerekeket a leszüretelt kávébab mennyisége alapján fizették ki. Jellemzően kevesebb, mint öt fontot (kétezer forintot) kaptak a napi nyolc órányi munkájukért.
A stáb hét, a Nespressóhoz és öt, a Starbuckhoz köthető farmot keresett fel, mindenhol dolgoztak gyerekek. Egy emberi jogi ügyvéd szerint mindkét cég megsértette a nemzetközi munkajogi szabályokat.
A Channel 4 filmjére cikkünk megjelenését követően a Nespresso is reagált PR-ügynöksége révén. Azt írják, hogy a csatornától értesültek ők is a gyerekmunkáról. Mivel a médium nem adta meg pontosan, hogy melyik farmról van szó, ezért leállították a kávébeszerzést a régió összes ültetvényéről, és csak akkor indítják újra, ha meggyőződtek róla, hogy ott nem alkalmaznak gyerekmunkát. A továbbiakban pedig a farmok előre be nem jelentett ellenőrzését is megkettőzött létszámmal folytatják - ígéri a vállalat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A magabiztos Tisza-előnyt mérő, június elején készült Medián-kutatásban azt is megvizsgálták, milyen hatással lennének a különböző összefogás-kombinációk Magyar Péter pártjára.
Egész Európát érintő azonnali visszahívási kampány indult.
A SpaceX egy dinamikus felületen közvetíti, merre jár a Dragon űrhajó.
Ezzel segítenék, hogy az utasok gyorsabban találják meg a helyüket.