Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Legalábbis erre a következtetésre jut egy, a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készített elemzés. Eszerint az emberek 43 százalékának hiúsult meg idei utazása, és az utazás iránti érdeklődése tavalyhoz képest kevesebb mint felére esett vissza, és aki az enyhítések után utazást tervez, inkább az országhatárokon belül marad.
Tavalyhoz képest kevesebb mint felére esett vissza az emberek internetes érdeklődése az utazásokkal kapcsolatban, és a koronavírus járvány miatt a lakosság 43 százalékának hiúsult meg az idei évre tervezett belföldi vagy külföldi utazása. Ez derül ki A a Lounge Group május 25-re datált elemzésből, amit a Magyar Turisztikai ügynökség megbízásából készítettek.
Ebben többek között idéznek egy áprilisi, 4000 fő megkérdezésével készített reprezentatív közvéleménykutatást, ami szerint az útjukat lemondók egyharmada a járvánnyal kapcsolatos félelmei, másik harmaduk pedig az úticél megközelíthetetlensége miatt nem utazik végül. A kimaradt utakat azonban részben pótolni fogják, aminek a belföldi turizmus lehet a nyertese: a megkérdezettek nagy többsége a hazai utakat tervez a járvány után. A lakosság 36 százaléka belföldi utat tervez, és csak 15 százalékuk külföldit a veszély elmúltát követő három hónapon belül.
Az útnak indulók aktív szabadidős tevékenységre, illetve gyógyfürdő és wellness szolgálgatások igénybevételére készül. Az utazást tervezők harmada a szállodákat, ötöde az apartmanokat, további hatoda a magánszállásokat helyezi előtérbe. A válaszadók a nyár végére, ősz elejére várják a járvány lecsengését, így ezt követő időszakra tervezik utazásaikat.
A vírus okozta bizonytalanság ugyanakkor félelmet szült az utazókban: az emberek fele aggodalommal gondol a járvány utáni utazásokra, 40 százalék attól is tart, hogy le kell majd mondaniuk közelgő utazásukat is.
Az elemzéshez felhasználtak egy, a Neticle intelligens médiafigyelési módszerével készült kutatást is, ami azt vizsgálta, hogy az emberek miről beszélgetnek, mi után érdeklődnek és mit terveznek a belföldi utazásokkal kapcsolatban a publikus közösségi médiás kommunikációjuk során.
Eszerint a többsége a rövidebb belföldi utazások és szabadidős tevékenységek iránt érdeklődött az elmúlt hónapban. Népszerűbbé váltak olyan belföldi desztinációk, mint a Dunakanyar, Tokaj és Sárospatak, de persze az első helyen a Balaton áll, bár a nevére április hónapban 20%-kal kevesebben kerestek rá, mint márciusban, vagy éppen 2019 hasonló időszakában.
Sokat elárulnak a használt szavak a szállástípusokról is: az apartmanok, panziók esetében például tavalyhoz képest jóval kevesebbszer említik a tenger szót, helyette inkább a vidék szó terjedt el. A terasz fontossága is visszaesett, az utazni vágyók az élénk társasági élet helyett inkább a családos jelzővel keresik az optimális megoldást. A főváros környékén népszerűek az egynapos kirándulásra alkalmas úticélok.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Leggyakrabban kiabálással, sértegetéssel, káromkodással és becsmérlő fenyegetéssel találkoznak a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet dolgozói, de előfordul, hogy a hozzátartozók vagy a betegek leköpik, megrúgják, fellökik vagy szexuálisan inzultálják őket.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.