szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A megkérdezett vásárlók negyede innen rendelne. Közel ugyanennyien vannak azok is, akiket viszont egyáltalán nem érdekel az internetes bevásárlás.

Ha valamennyi boltláncnak lenne online boltja, akkor a vevők többsége a Lidltől rendelne – derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. A megkérdezettek 26 százaléka választaná a diszkontlánc webáruházát, ha lenne neki. A második legnépszerűbbnek az online bolttal ténylegesen rendelkező Spar bizonyult, 11 százalékkal. Ezt követi az Aldi (10 százalék) és az Auchan (9 százalék). A válaszadók közel negyedét viszont nem érdekli az online rendelés a nagy boltláncoktól.

A Lidl különösen népszerűnek bizonyult a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében: 35 százalékuk innen rendelne, ha tehetné. Ez az arány már csak 28 százalék a középfokú és 23 az alapfokú végzettségű vásárlóknál. Szintén a felsőfokú végzettségűek csoportjában a legalacsonyabb azoknak az aránya, akiket nem érdekelnek az internetes áruházak: 11 százalék a 23, illetve 25 százalékkal szemben.

A korcsoportok szerinti bontásban csak néhány százalékos az eltérés az egyes boltláncok népszerűségében. Egyedül azok között van akiket nem érdekel a rendelés: míg a 60 felettiek között 28 és a 18–39 évesek között 25 százalék nyilatkozott így, a 40-59 éves korosztályban csak 14 százalék. Az is kiderült, hogy a nők nagyobb része "nincs jóban" az online élelmiszer-vásárlással, 27 százalékukat nem érdekli ez a megoldás. A férfiak körében csak 19 százalékos volt az arányuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!