Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Június 7-én kezdődik a pesti rakpart átépítése, 16-án a Lánchíd felújítása és várhatóan július elején a Blaha Lujza tér átalakítása. A BKK buszsávot alakít ki a Hegyalja úton, így a várost kelet-nyugati irányban átszelő buszkorridor jön létre.
Három jelentős felújítás indul hamarosan a fővárosban, a Lánchíd felújítása, a pesti rakpart felújítása a Parlament és a Margit-híd között (illetve később egy vízcső miatt a teljes rakparton), illetve a Blaha Lujza tér átépítése. Ez azt jelenti, hogy két fontos, egy észak-dél, illetve egy kelet-nyugat irányú közlekedési folyosón lesznek legalábbis fennakadások – mondta el Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a Lánchíd felújítása kapcsán tartott sajtótájékoztatón.
A fontosabb dátumok:
Utóbbi átalakítás azt fogja jelenteni, hogy egy
összefüggő buszkorridort hoznak létre a budai BAH-csomóponttól a Hegyalja úton, az Erzsébet hídon, a Rákóczi úton és a Thököly úton keresztül Zuglóig.
A Hegyalja úton ez nem jár majd az autók számára rendelkezésre álló sávok számának csökkenésével, a buszsáv helyét ugyanis korábban már kialakították. Balogh Samu emlékeztetett rá, hogy a felújításokkal érintett utak már jelenleg is túlterheltek, hiszen ahogy minden történelmi belvárosban, az útkapacitásokat nem a mai (gépjármű)forgalomra tervezték.
A felújítások miatt elkerülhetetlen, hogy a belvárosi autós közlekedés tovább romoljon, a főváros ezért javítani akarja a közösségi közlekedési lehetőségeket.
Ennek megfelelően Balogh Samu azt ajánlotta, hogy aki csak teheti, az ne próbáljon autóval közlekedni a belvárosban, kerülje el a területet, vagy pedig vegye igénybe a közösségi közlekedést, menjen kerékpárral – esetleg a megújult Bubival.
Ami a kelet-nyugat-irányú buszkorridort illeti, a BKK 110E néven gyorsjáratot indít, ez 10 percenként fog járni.
A korridornak köszönhetően általában véve javulni fog a buszos közlekedés, a buszok a reggeli csúcsban 5–8 perccel gyorsabban szelhetik át a várost, mint most.
A Lánchíd lezárása természetesen több buszjárat útvonalát érinti, a 16-ost, a 105-öst, a 178-ast és a 916-os éjszakait. A hídon járó buszok az Erzsébet híd felé fognak kerülni.
A BKK-nál és a Budapest Közútnál a forgalmi modellek alapján arra számítanak, a Lánchíd gépjárműforgalmának 24 százaléka a Margit hídra, 17 százaléka az Erzsébet hídra hárul majd. Szerencsére a Lánchíd a Szabadság híd mellett a legkisebb kapacitású fővárosi híd. A közösségi közlekedésben az utasok nagy része, 40 százaléka várhatóan a 2-es metróra terelődik majd, 26 százalék pedig az Erzsébet hídra – hiszen a Lánchídon átmenő buszjáratokat ide terelik.
A forgalmi helyzetet bonyolítja, hogy várhatóan július elején kezdődik az Erzsébet híd tengelyében található Blaha Lujza tér átépítése, ami irányonként egy-egy forgalmi sáv lezárásával fog járni. A lezárásokra azért lesz szükség, mert az aluljáró födémjét ki kell bontani és újra kell szigetelni. A villamosközelekedést ez nem befolyásolja majd, a pálya alatt a munkát már elvégezték a pályafelújítás során.
Nem olyan felújításokról van szó, amiknek nyáron a végére érne a főváros, vagyis az általuk okozott közlekedési változások is tartósak lesznek. A rakparti munkák év végéig tartanak, azonban a Blaha és a Lánchíd felújítása várhatóan 2022 végéig.
A Lánchíd felújításának előkészítése során egyelőre nem derült fény váratlan akadályokra. A budai oldali toronydaru előkészítése során beleütköztek a hídfő 1916-os alapozásába, de elég volt pár négyzetméterrel kiszélesíteni a munkaterületet, így a darut kicsivel arrébb fel tudják állítani.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.