Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Transparency International kikért néhány adatot, de a folyamat elakadt.
A Transparency International (TI) adatigényléssel fordult a Nemzeti Koncessziós Irodához (NKI), hogy megtudják: mi indokolja, hogy a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadja a hazai sztrádahálózat üzemeltetését. A hivatal azonban elutasította a kérést, mondván, hogy az döntés-előkészítő anyag, és emiatt szerintük 10 évig nem nyilvános.
A Népszava szerint a válasz alapján
csak tíz év múlva ismerhetné meg a közvélemény, milyen megfontolások mellett döntött a kormány a 35 éves koncesszió kiírásáról.
Nagy Gabriella a TI programvezetője a napilapnak azt mondta, fontolgatják, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.
A sztrádakoncesszió jelentkezési határideje jövő hétfőn zárul, ezután új résztvevőt már nem fogadhat be a pályázatot kiíró Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI). A második, tárgyalásos szakaszban a jelentkezőkkel – már ha lesznek –, az iroda, illetve az azt felügyelő Rogán Antal vezette Miniszteri Kabinetiroda alkudozik, majd a tervek szerint a legjobb ajánlatot tevő céggel még az idén aláírnák a 35 éves szerződést.
Ha a koncesszió életbe lép, akkor a következő 35 évben a nyertes cég vagy konzorcium építhetné tovább és karbantarthatná a gyorsforgalmi úthálózatot Magyarországon, vagyis ezzel évtizedekre jelentősen szűkülne a verseny ezen a piacon.
A készülő sztrádakoncessziót az Orbán-kormány legsúlyosabb lenyúlási kísérletének nevezete korábban Karácsony Gergely főpolgármester, miniszterelnök-jelölt.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.