szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A beruházó korábban 4 milliárd euró alá csökkentette a vonatkozó költségeket, a gyárépítést pedig a halasztott projektek közé sorolták.

A BMW Group továbbra is elkötelezett a debreceni beruházással kapcsolatban, amelynek révén az évtized közepétől egy vadonatúj, elektromosjármű-architektúrára épülő modell gyártása indul – közölte Salgó András, a német autóipari konszern hazai érdekeltségének vállalati kapcsolatok igazgatója a Világgazdasággal.

Arra a kérdésre viszont nem adott választ, hogy az eredeti tervhez képest mikorra és milyen műszaki tartalommal épülhet fel a gyár.

A VG szerint arról sem adtak a korábbinál részletesebb tájékoztatást, hogy hol tart most a kivitelezés, illetve a toborzás. Azt ugyanakkor már a pandémia első szakaszában elismerte a debreceni önkormányzat, hogy a beruházás ütemtervéhez illeszkedve a felek közös megegyezéssel több fejlesztési elemnél is módosítottak a határidőkön. Ebbe a körbe tartozott a portál szerint a telekommunikációs hálózat, az ivóvíz-, a szennyvíz-, a csapadékvíz-vezeték, a gázellátás, az útcsatlakozások és az intermodális központ is.

A beruházással kapcsolatos kérdőjelek akkor kezdtek el sokasodni, amikor a cég tavaly 4 milliárd euró alá csökkentette annak költségeit, majd a gyárépítés is a halasztott projektek közé került.

A cikkben felidézik, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly decemberben Münchenben járt, hogy a vállalat vezetőivel tárgyaljon, a találkozót pedig azzal nyugtázta, hogy Magyarország a tradicionális autóipar után az elektromos autózásra épülő korszakban is a világ vezetői közé fog tartozni. Szijjártó akkor arról is beszélt, hogy a BMW a korábbi terveknél jóval nagyobb jelentőséget tulajdonít a debreceni gyárnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!