Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Túl sok befektetést igényel és könnyen kijátszható az átlagsebességet ellenőrző rendszer, a használatarányos e-matrica sincs tervben.
Túl sok fejlesztés kellene hozzá, és jó ideig még ki is lehetne játszani egy átlagsebességet figyelő útdíjrendszert az autópályákon – mondta a Napi.hu-nak adott interjújában Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. A pályadíjakat kezelő cég vezetője szerint eleinte csak pár kilométeres tesztszakaszokon működhetne a dolog, amit kis odafigyeléssel ugyanúgy át lehetne verni, mint az egy helyben álló szupertraffipaxokat, hosszabb távon pedig egy rövid pihenővel is le lehetne csökkenteni az átlagsebességet a határérték alá, így – bár kormányzati döntésről van szó – aligha van jövője az efféle díjszabásnak.
Az sincs tervben, hogy a használatarányos e-matricát vezetnének be: a vezérigazgató szerint a magyar rendszer jól működik, és ugyan a műholdalapú díjazás jó lehetőség, egyelőre csak úgy lehetne kivitelezni, hogy minden hiba – beleértve a kieső térerőt például – a felhasználót terhelné, így neki kéne büntetést fizetnie miatta.
Bartal szerint a matricák típusainak szabályozása az ITM hatásköre, de a jelenlegi opciók megfelelnek az uniós Eurovignette irányelvnek. Az idei évre 8 millió e-matricát adtak el, ami ugyan egymillióval kevesebb a 2019-es adatoknál, de az áremelések révén nagyjából ugyanannyira jöttek ki, mint a pandémia előtt. Hozzátette, idén már kevésbé érezhető a külföldiek kiesése, viszont a román tranzitforgalom nagyon jelentős, amiből anyagi hasznot lehetne húzni.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.