Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Első körben 65 sofőrt állítottak rá a feladatra, Londonra és Délkelet-Angliára összpontosítanak.
A brit hadsereg körülbelül 200 katonája segít be a szigetország üzemanyag-ellátásának biztosításába hétfőtől. A BBC szerint elsősorban London környékén és Délkelet-Angliában vetik be őket, ahol továbbra is hiány tapasztalható. A problémákat – amelyek miatt hosszú sorok, helyenként tömegjelenetek alakultak ki a benzinkutakon – a krónikus sofőrhiány okozta: nem volt elég ember, aki vezesse a töltőállomásokat ellátó tartálykocsikat.
Még mindig brutális sorok várnak a brit benzinkutaknál - videó
„A bolygó felmelegszik és élhetetlenné válik, akár már az unokáink számára, s hogy ez ne így legyen, vissza kell fogni a széndioxid-kibocsátást" - mondja Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Csoport igazgatósági tagja. Az energiacég a nagy nemzetközi vállalatcsoport tagjaként úttörő szerepet játszik Magyarországon a fenntartható energetikai megoldások elterjesztésében, az e-mobilitástól, a napelemes rendszerek telepítésén át, egészen az évtizedekkel ezelőtt épített villamos hálózatok fejlesztéséig.
Vasárnapra már valamelyest javult a helyzet. A BBC idézte a brit üzemanyag-kereskedő szövetség aznapi bejelentését, amely szerint Skóciában és Walesben, valamint Észak- és Közép-Angliában már megoldották az ellátási gondokat.
A brit hadsereg első körben 65 sofőrt küld, a számukat a következő napokban százra emelik. Rajtuk kívül további száz katonát vezényelnek ki segíteni.
A krízishelyzet tíz napja alakult ki, amikor több üzemanyag-kereskedő jelezte: bezárnak kutakat, mert nem tudják biztosítani a feltöltésüket. Az autósok közül sokan pánikvásárlással reagáltak a hírre: a szokásosnál többet tankoltak, amivel csak rontottak az amúgy is akadozva ellátott kutak helyzetén.
A BBC szerint mostanra elmúlt a pánik, de a kereslet továbbra is magas. Most azok töltenék tele a tankot, akik eddig vártak. Egy kutas arról beszélt a brit közszolgálati televíziónak, hogy sokszor be kell tolniuk a kútra a kiürült benzintank miatt mozgásképtelen kocsikat.
A sofőrhiány, amely részben a Brexit, részben a koronavírus pandémia nyomán alakult ki, nem csak az üzemanyag-ellátásban okozott problémákat, de az élelmiszer-kereskedelemben is. Becslések szerint a brit szállítmányozási szektorból nagyjából 100 ezer sofőr hiányzik.
Az Orbán-kormánynak most kellene lépnie, hogy itthon megelőzze a brit apokalipszist
Lassan véget ér az üzemanyagpánik az Egyesült Királyságban, de az általános ellátási problémákat okozó sofőrhiányt a brit kormány rövid távon nem képes megoldani. Kérdés, hosszabb távon képes-e, hiszen már az elítélt bűnözőket is befognák. A sofőrhiány Magyarországon is egyre kritikusabb, a szakma javaslatai csukott fülekre találnak a kormánynál.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából. A magukat centristának tartók és a baloldali szavazók körében is biztosan vezet a Tisza Párt.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
A CATL szerint nincs csoportos létszámleépítés, sőt még bővültek is.
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.