Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Kezdeményezték, hogy az uniós előírásoknál alacsonyabb szinten maradhasson a jövedéki adó. A gyenge forint miatt ugyanis a jelenleginél literenként 24–25 forinttal magasabbnak kellene lennie.
Derogációt terjesztett be az Európai Bizottság elé a magyar kormány az üzemanyagok jövedéki adójával kapcsolatban – árulta el Besesek Botond, a Pénzügyminisztérium helyettes államtitkára egy csütörtöki adókonferencián, amiről a Portfolio tudósított.
A kormány bízik abban, hogy pozitívan bírálják el a kezdeményezésüket, ha mégsem, akkor meg kell emelni a jövedéki adót, különben kötelezettségszegési eljárás indulhat Magyarország ellen – mondta Besesek Botond egy kérdésre válaszolva.
A lépésre azért volt szükség, mert egy 2003-as uniós rendelet előírja, hogy a jövedéki adó nem lehet kevesebb, mint 359 euró ezer literenként a 95-ös benzin, illetve 330 euró ezer literenként a gázolaj esetében.
A mostani euróárfolyamon ez a gázolaj esetében literenként 134 forint, a benzin esetében pedig 146 forint lenne, ezzel szemben a dízel esetében literenként nettó 110,35, a 95-ös benzin esetében pedig literenként 120 forint jelenleg a mértéke.
Ez múlt hét előtt még alacsonyabb volt a nagykereskedők benzinárstop miatti kompenzálása érdekében, de az árstop kivezetésével visszaemelték a korábbi szintre.
A kormánynak úgy tűnik, most valamiért fontosabb az uniós jóváhagyás, tavaly novemberben, még dacosan az esetleges uniós eljárással sem törődve utasították el az adó előírások szerinti emelését.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.