Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszerrel igyekszik a kormány az utazók kedvében járni. A Vármegye- és Országbérlet hasonló (csak egy kicsivel drágább), mint amit Németország vezetett be párt hete az általános drágulás hatásait enyhítendő. A vármegyebérlet ettől függetlenül olcsóbb lesz mint a BKK-bérlet és egyaránt érvényes lesz a MÁV-START, a MÁV-HÉV, a GYSEV vonatain, illetve a Volán buszain, de azért lesznek kivételek.
Egy-egy teljes vármegyét, sőt akár az egész országot be lehet utazni a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatain az új kedvezményes bérletrendszer használatával – közölte szombat délután a MÁV, alig pár perccel azután, hogy Orbán Viktor miniszterelnök évértékelőjében bejelentette a vármegyebérletet, vagyis “a kormány és az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával és közreműködésével létrejövő új Vármegye- és Országbérlet-konstrukciót”.
A MÁV szerint ezzel
az elmúlt három évtized legjelentősebb díjszabási fejlesztését hajtják végre a hazai helyközi közösségi szolgáltatók.
A 30 napos bérlet – amit május 1-vel vezetnek majd be – díjazása a következőképpen néz ki:
A MÁV-közleményben kiemelik, hogy egy ilyen bérlettel a rajta feltüntetett területen korlátlanul lehet majd utazni a MÁV-START, a VOLÁNBUSZ, a MÁV-HÉV és a GYSEV helyközi járatain egyaránt, nem kell külön-külön bérleteket vásárolni, és aki egy vármegyénél távolabbra utazna, annak elég a két Vármegyebérlet árába kerülő Országbérletet megvásárolnia. Ettől függetlenül az eddigi bérletek továbbra is elérhetők lesznek.
A teljesárú Vármegyebérlet a MÁV szerint
olcsóbb lesz, mint a havi Budapest-bérlet, vagy mint 15 liter – átlagosan 250-300 kilométer megtételére elegendő – üzemanyag (február közepi áron számolva);
a tanulóbérlet 90 pedig százalékos kedvezménnyel váltható, és 945 forintba, azaz nagyjából egy kétgombócos fagyi árába fog kerülni.
A teljesárú Országbérlet kétezer-ötszáz forinttal olcsóbban lesz megvásárolható, mint jelenleg a 30 kilométerre érvényes bérlet. A tanulók ezt a bérletfajtát választva is igénybe vehetik a 90 százalékos kedvezményt, így 1890 forintért – nagyjából egy vidéki mozi normál jegyének áráért – szinte bárhová eljuthatnak az országban kötöttpályán vagy Volánbusszal.
Német példa
Az új kedvezményes bérletrendszer mögött nehéz nem meglátni a német példát. Németország a hó elején vezette be a 49 eurós (jelenleg középárfolyamon 18 835 forint) Deutschlandsticket nevű 30 napos bérletet “ az általános drágulás hatásainak ellensúlyozására”. Ez ugyancsak országosan érvényes, vagyis pár száz forinttal olcsóbb, mint a most bejelentett itthoni Országbérlet.
Jön az olcsó bérlet a németeknél, 49 euróért utazhatnak
Ez nagyjából havi húszezer forintos kiadásnak felel meg.
Spanyolországban pedig egyes vonatokon ingyenes utazást tettek lehetővé még tavaly nyáron (amit azóta idénre is meghosszabbítottak), ugyancsak a magas infláció és az elszálló energiaárak miatt. A hazai bérletrendszer bevezetéséről szóló közleményben nem térnek ki az általános drágulásra, hanem arról írnak hogy
A szolgáltatási színvonal emelése és a menetrendek összehangolása mellett az új tarifatermékek bevezetésével mind a közúti, mind pedig a kötöttpályás helyközi közösségi közlekedés versenyképessebbé, vonzóbbá vállhat, ugyanis a vasút és busz egységes igénybevételének lehetősége jobb minőségű kiszolgálást, több járatot, kevesebb várakozást hoz.
A vidéki mobilitási lehetőségek bővülése a környezetbarátabb tömegközlekedés irányába tereli az utazókat, autósokat. A bérlet rugalmassága a szabadidős célú felhasználásnak is kedvez, így nem elhanyagoltató pozitív hatása várható a belföldi turizmusban és vendéglátásban is – írták a MÁV közleményében.
A bérleteket már április utolsó heteitől kezdve meg lehet váltani az érintett utazási vállalatok “legtöbb értékesítési csatornáján”, így
Vannak azonban korlátozások is:
sem a Vármegyebérlet sem az Országbérlet nem vehető igénybe helyjegyköteles vonatokon, 1. osztályon, továbbá a helyi közösségi közlekedési társaságok járatain.
Ennél fogva például a Pest vármegyei bérlet, illetve az Országbérlet nem érvényes a BKK járatain, de a Volán, a GYSEV, a MÁV-HÉV és a MÁV Budapesten belüli járatain igen.
A munkáltató is besegít
A közleményben kiszámolták azt is, hogy mivel a teljes árú bérlet árának 86 százalékát megtérítik a munkáltatók, az ilyen kedvezményhez jutók a Vármegyebérlet esetében 1300, az Országbérlet esetében 2600 forint saját költségen tudnak utazni.
Az érintett közlekektési társaságok az új bérletekből fakadó bevételkiesését a kormányzat megtéríti, a bevezetéstől a nyár során folyamatosan gyűjtik majd a tapasztalatokat és az utasok visszajelzését. A társaságok – a lehetőségekhez mérten – járműkapacitásaikat a változó utazási szokásokhoz, igényekhez igazítják.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.