Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium szerint az emeléssel a magyar cégekre vonatkozó napidíjak régiós összevetésben a legmagasabbak közé fognak tartozni.
Az adómentesen adható napidíjat belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli a kormány, közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) hétfőn, az MTI-nek küldött szövegében. A magyar cégekre vonatkozó napidíjak a GFM szerint ennek köszönhetően régiós összevetésben a legmagasabbak közé fognak tartozni.
A díjemelés mögött az áll, hogy a GFM szerint „a háború és az elhibázott szankciók" jelentős károkat okoztak a hazai fuvarozóknak. Az energiaválság miatt megdrágultak az üzemanyagok, a szankciós infláció versenyhátrányt eredményezett 2015 óta változatlan napidíjakon keresztül, amit a járművezetők jellemzően élelmiszervásárlásra fordítanak. Miközben a Covid-válság előtt az uniós rangsorban a 8. helyezést érte el Magyarország a nemzetközi fuvarozási teljesítményt vizsgálva, jelenleg már csak a 12. helyen állunk – olvasható a tárca közleményében. További kihívások: belföldön és külföldön is megfigyelhető piacvesztés, bérverseny, valamint 10 ezer főre tehető sofőrhiány.
A fenti problémákra válaszul érkező díjemelésektől a kormány azt várja, hogy javul az ágazat versenyképessége, ezáltal is segítve a szektor nemzeti össztermékhez való hozzájárulását, a vállalkozások foglalkoztatási potenciáljának szélesítését. A logisztikai és közúti fuvarozási ágazat adja egyébként a magyar GDP 5 százalékát, míg a foglalkoztatottak 4 százalékát, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosítva.
Január 28-tól egyébként duplájára emelkedett a munkába járás költségtérítése, napi munkába járás és a hazautazás esetén kilométerenként akár 30 forint költségtérítést kaphat adómentesen munkáltatójától a munkavállaló. A munkáltatónak a munkába járás költségét ennek az összegnek 60 százalékáig, azaz kilométerenként 18 forint összegben kell kötelezően megtérítenie, olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal oldalán.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.