Demonstrációra készülnek a magyar fuvarosok, mert ellehetetlenítik őket az ukrán versenytársak
Megengedőbb az ukrán fuvarozókkal az uniós szabályozás a háborús helyzet miatt. A magyarok szerint ezzel visszaélnek, és olcsóbban viszik a fuvarokat.
Megengedőbb az ukrán fuvarozókkal az uniós szabályozás a háborús helyzet miatt. A magyarok szerint ezzel visszaélnek, és olcsóbban viszik a fuvarokat.
Kelet-európai tehergépkocsivezetők rostokolnak tíz hete egy autópálya melletti pihenőhelyen Németországban a ki nem fizetett bérüket követelve. A fizetéseket visszatartó cégcsoport mereven elutasítja a követeléseket, sőt még be is perelte a kamionosokat zsarolásért és a tulajdonukban lévő teherautók „ellopásáért”. Ám a nyolcvan dühös ember továbbra sem adja fel a harcot. A Deutsche Welle riportja.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium szerint az emeléssel a magyar cégekre vonatkozó napidíjak régiós összevetésben a legmagasabbak közé fognak tartozni.
Egyelőre nem látni a végét a kanadai korlátozásellenes tüntetéssorozatnak.
A fuvarozók már több mint egy hete nem tágítanak a város utcáiról.
A britek kilépésének jogi és adminisztratív következményeinél a pandémia is súlyosabb hatást gyakorolt az ágazatra. Ma már nem annyira csábító a szigetországban kamionozni, mint Európában.
Január elsejétől nem vihetnek ki állati eredetű élelmiszert az Egyesült Királyság területéről.
Szigorúan ellenőrzötten, de szükség esetén rövidebb ideig tarthat a karantén a kamionsofőrök esetében. A határok lezárása eddig sem akadályozta az áruszállítást, de a bevezetett kéthetes karantén mindenütt a nemzetközi ellátó láncot veszélyeztette, ezt tették most rugalmasabbá.
Ahogy közeledik a Brexit, ismét egyre több hírt hallani arról, hogy újra megnőtt a Nagy-Britanniába tartó illegális bevándorlók száma. Nemcsak a hatóságoknak, hanem a fuvarozó cégeknek is meggyűlik velük a bajuk, ha nem figyel a kamionsofőr, tiltott embercsempészetért akár börtönbe is kerülhet. Ez a veszély 2015 után megint egyre inkább fenyegeti a magyar kamionosokat is.
Szerb kamionsofőrök tiltakoznak Kelebiánál a határ részleges lezárásával a magas üzemanyagárak és a jövedéki adó alacsony visszatérítése miatt. A személyautók mehetnek, a kamionok vesztegelhetnek.
A legrövidebb és leggyorsabb útvonal mellett figyelembe veszi az útdíjakat, a fizikai, törvényi és veszélyes árura vonatkozó korlátozásokat, valamint a kamionok számára kialakított parkolókat a WebEye és a német PTV most induló, közös navigációs platformja, a Navigator Truck.
Tényleg ez az utak törvénye? A teljes videó alapján feltételezhető, hogy az egyik kamionos a másikat leszorítva akart elégtételt venni.
Bár rengeteg fejlesztés és innováció jelenik meg a logisztikában, jelenleg komoly kihívásokkal küzd a szektor, főleg az egy-két raklapokból összeálló gyűjtőszállítás. Itt ugyanis látszólag még évtizedekig nem lehet robotokkal helyettesíteni az élőmunkát. Mire számíthatnak a vállalkozások?
Jelentős, az inflációt többszörösen meghaladó fuvardíjemelésről döntöttek a legnagyobb német közúti fuvarozók, és az áremelés meg fog jelenni mind a magyar díjakban, mind a kiskereskedelmi árakban – írja a Magyar Idők.
A keleti és nyugati tagállamok között a „fuvarozóháború mentén” kialakult feszültség szerinte fenntarthatatlan és szükségtelen.
Az ügyészség szerint nem éppen "kikerülési manőver" történt, sőt.
Eddig közel kétezren jelentkeztek be fiktív módon a nagybani zöldségpiac területén működő panzióba; az intézkedéssel ennek próbálja elejét venni a fővárosi kerület.
A határhelyzet a szállítmányozó cégeknél is késedelmet és költségnövekedést eredményez. A kamionos vállalatok kérik, hogy pótolják veszteségeiket és enyhítsék a maximális vezetési időt meghatározó szabályokat.
A német kormány felfüggeszti azt a rendelkezést, amely szerint a Németországon keresztül haladó tranzitforgalom esetében is kötelezően a német minimálbér illeti meg a külföldi kamionsofőröket.
Lezárult a nyomozás a határátkelőn összeverekedett kamionsofőrök ügyében. A román sofőr beintett, mire török kollégája kirángatta a vezetőfülkéből és nekiugrott.