Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Folyamatosan növekszik a tram-train utasainak száma, azonban ott még nem tart, amivel a megvalósíthatósági tanulmány kalkulált. A MÁV szerint időarányosan jól állnak.
Egyre több jegyet adnak el a tram-trainre, de a harmadánál tartanak annak a jegyárbevételnek, amelyet a megvalósíthatósági tanulmányban megcéloztak. Ez derül ki azokból az adatokból, amelyeket a MÁV a Átlátszó.hu közadatigénylésére küldött el.
A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos tavaly augusztus óta fizetős. Tavaly szeptember 1-je és november 7-e között napi átlagban 987 jegyet adtak el, majd november 8-tól idén február 2-ig átlagosan 1315-öt. A bérletesek száma viszont csökkent, a szeptember-novemberi napi átlag 101-ről 83-ra, de összességében így is nőtt az utasszám.
Az első időszakban naponta 995 ezer forint bevétel jött ebből, a másodikban pedig 1,03 millió. A megvalósíthatósági tanulmányban évente 800 millió forint díjbevétellel számoltak, vagyis ha az eddigi időszak napi átlagát felszoroznánk 365-tel, akkor is csak a terv 45 százaléka jönne ki. Nyilván egy ilyen közszolgáltatásnál nem a profit a legfontosabb, a különbözetet remélhetőleg kifizeti az állam – de azért az állami díjkiegészítésből az összköltség 40 százalékát várják, vagyis van még lyuk, amit be kellene tömni.
A MÁV azt azért hozzátette, hogy szerintük az utasforgalom felfutási íve megfelel a korábban vártnak, folyamatosan térnek át egyre többen a tram-train használatára.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
Kövesse élőben a Pride eseményeit.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.
Ne egye meg a francia joghurtot.
Mi az, amiben már most a legjobbak között van?