Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25","c_author":"Demény Péter","category":"360","description":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is, körülbelül 2000-ig a babakocsikban sokkal kisebb gyerekek ültek, mint most. Ezért a jelenség nyomába eredt, Alina Necșulescu bukaresti pszichológussal is beszélgetett erről. Szeretettel külföldről sorozatunk cikke.","shortLead":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is...","id":"20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25.jpg","index":0,"item":"a42641b2-5c86-431d-8d60-43ddac974264","keywords":null,"link":"/360/20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","timestamp":"2025. május. 13. 18:30","title":"Bukarestben egyre idősebb gyerekek ülnek a babakocsikban – egy leendő nagyapa oknyomoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b243f952-6690-4449-9f53-0835ca08096e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök teljesen kiszámíthatatlan politikája a korábban is bizonytalan gazdasági helyzetet még nehezebben jósolhatóvá tette. Hogyan hat mindez a befektetésekre és egy olyan kis, nyitott gazdaságra, mint a magyar? Ezekről a témákról beszélgetünk a HVG Címlapsztori májusi rendezvényén az Eötvös10 Művelődési Házban.","shortLead":"Az amerikai elnök teljesen kiszámíthatatlan politikája a korábban is bizonytalan gazdasági helyzetet még nehezebben...","id":"20250513_hvg-cimlapsztori-majus-ajanlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b243f952-6690-4449-9f53-0835ca08096e.jpg","index":0,"item":"e2d885ee-d715-4c4d-8674-c28051277cdb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_hvg-cimlapsztori-majus-ajanlo","timestamp":"2025. május. 13. 10:25","title":"Pénzt húz ki a zsebünkből Trump ámokfutása, vagy nyerhetünk a mostani viharban? HVG Címlapsztori az új gazdasági valóságról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"235161bd-8f22-4aa0-8c5e-14daa3fef81d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"„Talán nem is voltak olyan nagyon a különbségek, mint gondoltuk” – jegyezték meg az amerikaiak.","shortLead":"„Talán nem is voltak olyan nagyon a különbségek, mint gondoltuk” – jegyezték meg az amerikaiak.","id":"20250512_usa-kina-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/235161bd-8f22-4aa0-8c5e-14daa3fef81d.jpg","index":0,"item":"fb44db53-3e98-4977-b530-12fa66d83eef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_usa-kina-vam","timestamp":"2025. május. 12. 10:13","title":"90 napos szünet, 115 százalékkal alacsonyabb vámok – egyre több részlet derül ki az amerikai-kínai megállapodásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia segítségével azonban most egy dalt költött a lányának – aki ugyanabban a betegségben szenved.","shortLead":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia...","id":"20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3.jpg","index":0,"item":"e8020467-4328-4a99-a1b8-36bf615e7838","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","timestamp":"2025. május. 12. 19:33","title":"10 éven át nem tudott megszólalni a súlyos beteg férfi, a mesterséges intelligenciával most énekelt a lányának – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c3f060b-ec74-4a8b-8f6f-d15aa6f63ee8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Norvég kutatók szerint a műanyagban lévő vegyi anyagok olyan hatással vannak a szervezetre, mint a kávé, de annál sokkal gyorsabban lépnek működésbe.","shortLead":"Norvég kutatók szerint a műanyagban lévő vegyi anyagok olyan hatással vannak a szervezetre, mint a kávé, de annál...","id":"20250512_muanyag-belso-biologiai-ora-cirkadian-ritmus-alvaszavar-vegyi-anyagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c3f060b-ec74-4a8b-8f6f-d15aa6f63ee8.jpg","index":0,"item":"2b64d963-5e9c-4a4d-a6ce-3d1bb85fa1b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_muanyag-belso-biologiai-ora-cirkadian-ritmus-alvaszavar-vegyi-anyagok","timestamp":"2025. május. 12. 20:03","title":"Rosszul alszik? Szabaduljon meg a műanyagoktól, 17 perccel is átállíthatják a biológiai óráját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"717fe8ef-1d00-4a87-805c-b91cfb9caf49","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jönne egy csomó új villamos, ha lenne rá pénz. De most úgy tűnik, nincs.","shortLead":"Jönne egy csomó új villamos, ha lenne rá pénz. De most úgy tűnik, nincs.","id":"20250512_fovaros-kormany-caf-villamos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/717fe8ef-1d00-4a87-805c-b91cfb9caf49.jpg","index":0,"item":"8afdc518-5814-4e7d-aa86-7eea6a7a0bf9","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_fovaros-kormany-caf-villamos","timestamp":"2025. május. 12. 08:09","title":"Kisiklatott villamosok: meglőheti a kormány a főváros CAF-beszerzését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af53d590-a8f3-4829-8a6c-c106b8e71742","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gázolaj ára most nem változik. ","shortLead":"A gázolaj ára most nem változik. ","id":"20250512_benzin-uzemanyag-arvaltozas-dragulas-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af53d590-a8f3-4829-8a6c-c106b8e71742.jpg","index":0,"item":"25ca8919-384b-4e96-a6d0-e5073a7bf30c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_benzin-uzemanyag-arvaltozas-dragulas-tankolas","timestamp":"2025. május. 12. 10:31","title":"Drágább lesz a benzin keddtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","shortLead":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","id":"20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342.jpg","index":0,"item":"ca3423ea-9f56-460f-b9f4-a791cb33b98f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","timestamp":"2025. május. 13. 22:10","title":"Matolcsy szerint azért van MNB-ügy, mert nem akarta levinni az alapkamatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még bárki beleszólhat: társadalmi egyeztetésre bocsátották a 2023/24-es vasúti menetrend terveit.
Nem omlik össze az ütemes menetrend, nem lesz lassabb a közlekedés és nem omlik össze a vasúti rendszer Kelet-Magyarországon – ez a legfontosabb mindabból, amit a MÁV-Start most kiadott 2024-es menetrendi terveiben láthatunk. Alapesetben persze nem kellene, hogy hír legyen az, hogy nem lesznek lassabbak a vonatok, most viszont ez mégis fontos: még a tavasszal terjedt egy olyan térkép, ami arra engedett következtetni, hogy a MÁV-nál attól félnek, 3-13 perccel lassabbak lehetnek a keleti fővonalak, és sok mellékvonal is problémás lehet.
Most kiderült, hogy a menetrend tervezésekor nem így számol a vasúttársaság. Az már más kérdés, hogy az alapprobléma nem oldódott meg, a kevés pénz miatt továbbra sincs túl sok lehetőség a felújításokra és karbantartásra. A MÁV és a GYSEV mostani tervezete még nem a végleges menetrend. Ehhez a tervezet linkjén várnak véleményeket mindenkitől július 21-ig, azokat is figyelembe veszik majd, amikor elkészítik a következő menetrendet. Az új menetrendet hagyományosan decemberben vezetik be, idén december 10-e lesz az átállás napja.
A fővonalakon a következő változások lehetnek:
Hegyeshalom és Rajka között egy új menetrendi struktúrát terveznek, erről azt írták, hogy „a vizsgálata zajlik”. A cél az, hogy ütemes, a mostaninál sűrűbb menetrend álljon össze, amellyel Pozsonyt jobban meg lehet közelíteni.
Bécsbe is egy kicsit gyorsabb lehet átjutni, legalábbis oda-vissza naponta három Railjettel, ennek viszont az az ára, hogy ezek a vonatok Hegyeshalomnál nem állnak meg. Budapestről indulva a 6:40-es, a 9:40-es, illetve a 17:40-es vonat, Bécs felől pedig a Magyarországra 8:28-kor, a 12:28-kor, illetve a 22:28-kor belépő vonat nem áll meg ott.
Stiller Ákos
Debrecenből Nyíregyházára az utolsó személyvonat 22:56 helyett 22:38-kor indul majd. Ez abból a szempontból tűnhet jónak, hogy így belepasszol az ütemes menetrendbe, csakhogy mivel a Hortobágy EC három perccel korábban érkezik be, mostantól ha az késik, akkor vagy késve indul el a személyvonat, vagy nem marad mire átszállni a két megyeszékhely közötti állomásokra utazóknak.
Három olyan vonat, amely eddig keleten átment a határ túloldalára, decembertől az utolsó pár kilométerét nem teszi majd meg:
A Hortobágy Eurocity, amely Bécsből Budapesten és Debrecenen át Záhony után a magyar-ukrán határ túloldalára, Csap állomásig közlekedik, decembertől csak Záhonyig menne el, Ukrajnába már nem viszik át.
Debrecenből Nagyváradra most minden reggel elmegy egy vonat, esténként pedig jön visszafele. A menetrendváltástól kezdve ez a vonat Romániába már nem menne át, csak Nyírábrány és Debrecen között járna.
Tiborszállás és a romániai Nagykároly között pedig a minimális utasforgalomra hivatkozva nem küldik át a vonatokat a román oldalra, csak Mátészalkáig járnak majd.
Két megálló kikerül a forgalomból
A Pusztaszabolcs-Dunaújváros vonalról Dunaújváros külső megállóhelyet kiveszik. Ezen az állomáson most napi 13 vonat áll még meg, a következő menetrendváltástól viszont kimarad az állomás a menetrendből.
Vác és Aszód között pedig Vácrátót állomást veszik ki a forgalomból, ott már nem állnának meg a vonatok.
Átalakítások a mellékvonalakon
A legnagyobb mellékvonali változások Északkelet-Magyarországon lesznek.
Debrecenből Fehérgyarmatra nem járnak majd közvetlen személyvonatok. Aki így szeretne utazni, az a megyeszékhelyről Mátészalkára tud majd ugyanazzal a vonattal elmenni, amivel eddig járt, ott pedig át kell majd szállnia. Ugyanezen a vonalon két hajnali vonat jóval később indul majd: Debrecenből az első járat 4:51 helyett 5:11-kor, Mátészalkáról pedig 4:47 helyett 5:37-kor.
Spanyol fiatalok lepték el csütörtök reggel a Budapestről Ljubljanába induló InterCity-t a Kelenföldi pályaudvaron. A tömegjelenetek miatt többen rosszul lettek, egy állapotos és egy idős nőt is ki kellett menteni a zsúfolt kocsikból. A vonat reggel kilenc helyett délben indult el, az utasok tapssal üdvözölték a fejleményt.
Vásárosnamény és Mátészalka között ütemes menetrendet vezetnek be, kétóránként járnak majd a vonatok, és új Vásárosnamény-Mátészalka-Fehérgyarmat vonatokat is terveznek. Emiatt pár perces módosítások lesznek Mátészalka és Záhony között is, hogy maradjon idő átszállni. Aki viszont ugyanezen a vonalon Vásárosnaményból a másik irányba, Záhony fele utazna, annak marad a mostani, nem ütemes menetrend.
Megszűnik az a sebesvonat, amely most Zajtáról vasárnap délutánonként indul el Debrecenen át és Budapestre. Helyette egy személyvonatot elindítanak Debrecenbe, onnan át kell szállnia, aki Budapestre utazna.
Megszüntetik a Tiborszállásról Mátészalkára 17:23-kor induló vonatot is.
Ami a többi vonalat illeti:
Kál-Kápolna és Kisújszállás között most 2-3 óránként járnak vonatok, ez után ez egységesen 3 órás ütemes követési időre változik.
A már emlegetett Pusztaszabolcs-Dunaújváros vonalon Kulcs megállóhely lesz az, amely nyer, ott az összes személyszállító vonat megáll (most még több is kihagyja ezt a megállót). Adonyban és Rácalmáson pedig kétóránként állnak meg a vonatok.
Az Aszódról Vácra tartó vonatok az eddiginél 7 perccel később indulnának, a Vácról Aszódra tartók pedig 14 perccel később. Ez azért lehet necces, mert aki erről a vonalról Aszódon át menne Budapestre, annak 3 perce maradna az átszállásra, visszafele pedig 4.
MTI / Balogh Zoltán
A GYSEV azt vizsgálja, hogy Sopronból Szombathelyre az utolsó vonat 22:45 helyett 22:26-kor induljon el. Ezért a visszalépésért cserébe Szombathelyről Sopronba 22:37 helyett este 11-kor indulna el az utolsó vonat. Ez pedig azért is fontos, mert így Budapestről Szombathelyre 22:49-kor érkező, valamint a Pécsről a vasi megyeszékhelyre 22:52-kor befutó vonat utasai még át tudnának szállni.
Szombathely és Nagykanizsa között a Nagykanizsa előtti nagyjából 40 kilométer öt állomása közül négyen – Gelse, Pötréte, Zalaszentmihály-Pacsa és Búcsúszentlászló – nem minden vonat áll meg, de most átvariálnák, hogy melyikek igen, és melyikek nem: a 6:29-kor, 10:19-kor és 14:19-kor indulók helyett a 8:19-es, 12:19-es és 16:19-es vonat állna meg ezeken a helyeken.
A Budapest-Belgrád vasút építése miatt pedig a vonal teljes magyarországi szakaszán, a főváros és Kelebia között továbbra sem fognak járni a vonatok, a terv szerint 2024-ben az egész évben pótlóbuszok járnak majd.