szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÁV térképen mutatja meg, hogy a romló pályaállapotok miatt hol, mennyivel lesz hosszabb a menetidő.

A 2023/24-es menetrendi évben számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok, több fővonalon is negatív változásra lehet számítani – erre hívja fel a figyelmet az iho.hu a MÁV friss infografikája kapcsán.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a 140-es vonalon számolnak, ott a Budapest-Szeged távolságon 13 perccel nő a menetidő.

  • A fővárosból Miskolcra 7 perccel tart majd tovább eljutni.
  • Budapest és Szolnok között 3,
  • a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig 5 perccel kell hosszabb útra számítani. Igaz, az utóbbit megpróbálja a MÁV azzal orvosolni, hogy az InterCityk Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem fognak megállni.

Azt, hogy mely további vonalakon nő majd a menetidő a MÁV szerint, ezen a térképen lehet megnézni:

MÁV

A térképet Vitézy Dávid, korábbi közlekedési államtitkár is megosztotta azzal a kommentárral, hogy bár régóta követi a MÁV ügyeit, ilyet még sosem látott. Szerinte az ábráról azt lehet leolvasni, hogy

a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt.

Példaképp azt említi, hogy a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai.

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2022-ben

Ugyanaz lett a legzűrösebb vasútvonal tavaly, amelyik az előző két évben is, de sokkal szorosabb lett a verseny. A problémásak mellett összegyűjtöttük az év legjobb vasútvonalait is, és néhány különleges pillanatot is bemutatunk a vasút mindennapjaiból.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Sztojcsev Iván Gazdaság

Annyi vonatot ütnek ki a szabálytalan autósok, hogy a MÁV-nak döntenie kell, hol álljon le a forgalom

Két súlyos gond ért össze a MÁV-nál: az elmúlt hónapokban a motorvonat-állomány tizede milliós javításra szorult balesetek után, az alkatrészek viszont Ukrajnából és Oroszországból csak akadozva érkeznek. Emiatt már van is olyan vasútvonal, ahol több mint három héten keresztül nem tudtak vonatot forgalomba állítani.

Sztojcsev Iván Gazdaság

Politikai terméknek jó a vármegyebérlet, de fogja valaki használni?

A mostani vasúti bérletesek kevesebb, mint negyede utazik a saját megyéjén kívülre, vagyis a döntő többségnek jó lesz az új megyei bérlet. Elkértük a MÁV-tól az összesítést, hol használják a legtöbben a bérletet, és azt is megnéztük, milyen hátulütői lehetnek az új kedvezményrendszernek.