Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Júniusban is a magyar kiskereskedelmi forgalom visszaesése volt az egyik legnagyobb az unióban. Mármint mennyiségileg, a forgalom értéke (tehát a boltokban elköltött összeg) Magyarországon nőtt az egyik legnagyobbat.
Májushoz képest minimálisan bővült, 2022 júniusához képest pedig már csak 8,3 százalékkal volt kisebb a kiskereskedelmi forgalom volumene júniusban – jelentette a KSH. A 8,3 százalékos visszaesés úgy állt össze, hogy az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 4,8, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,3, az üzemanyag-kiskereskedelemben 24,2 százalékkal kisebb lett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Májushoz, illetve a megelőző hónapokhoz képest a 8,3 százalékos visszaesés már kedvezőnek mondható, uniós összehasonlításban azonban dobogós helyet jelent. Az unió átlagában pedig mindössze 1,6 százalékkal csökkent a forgalom volumene. A két végletet Szlovénia és Luxemburg képviselik, előbbi tagállamban nagyon jelentősen csökkent a kiskereskedelmi forgalom, utóbbiban jelentősen nőtt.
Eddig a forgalom volumenéről, tehát mennyiségéről volt szó – ám az, hogy a magyarok kevesebbet vásároltak a boltokban nem jelenti, hogy kevesebbet is költöttek. Ami azt illeti, a kiskereskedelmi forgalom értéke Magyarországon nőtt az egyik legnagyobbat az unióban.
Tehát a magyarok júniusban sokkal többet költöttek, mint egy évvel korábban, ugyanakkor sokkal kevesebbet vásároltak ebből a pénzből. Emögött természetesen az Európa-bajnok infláció áll, mivel a fogyasztói árak sokkal magasabbak, sokkal több bolti költés is csak sokkal kevesebb vásárlásra elegendő.
Magyarország – ahol az infláció kiemelkedően magas – így anomália az unióban, hiszen például Szlovéniában ugyan jelentősen visszaesett a forgalom volumene, ám ez kisebb forgalmi értékkel is párosult. A másik végleten Luxemburgban ugyan jelentősen nőtt a forgalom értéke, ám ezzel párhuzamosan a forgalom volumene is jelentősen nőtt, vagyis a luxemburgiak több pénzből többet vásároltak.
Magyarországon már tavaly december óta az a helyzet áll fönn, hogy sokkal magasabb forgalmi értékek mellett is sokkal alacsonyabb a kiskereskedelmi forgalom volumene: hiába költenek a magyarok hónapról hónapra sokkal többet, mint egy évvel korábban, ebből egyre kevesebbet tudnak vásárolni. Különösen ez volt a helyzet a tavaszi hónapokban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Forma–1 egykori ura felidézte, hogy annak idején még a KGB-vel kellett tárgyalnia a Magyar Nagydíj megrendezéséről.