szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az áremelkedések miatt Emmanuel Macron kormánya is lépéskényszerbe került.

A francia fogyasztók kevesebb higiéniai és háztartási szert vásárolnak, mivel a nagy márkák, például a P&G és az Unilever termékeinek árai megugrottak – számolt be a Reuters.

A NielsenIQ által összeállított adatok azt mutatják, hogy a tusfürdők, a tamponok, a mosogatószerek, a mosószerek és a WC-papír általános értékesítési volumene csökkent a szeptember 17-én zárult évben, miközben a szupermarketek árai e kategóriák mindegyikében meredeken emelkedtek a tavalyi év azonos időszakához képest.

 

Egy francia szupermarket matricát rak azokra a termékekre, amelyekkel át akarják verni a gyártók a vevőket

A Carrefour így szeretne nyomást gyakorolni a Pepsire és más beszállítóira.

„Ahol jó saját márkás alternatívák vannak, ott nagy elmozdulás tapasztalható a saját márkás termékek felé" – mondta Anton Delbarre, az Eurocommerce kiskereskedelmi csoport vezető közgazdásza, hozzátéve, hogy „egyesek valóban kevesebbet esznek, kevesebbet zuhanyoznak, kevesebbet takarítanak, vagy egy kicsit kevesebb mosószert öntenek a mosógépükbe".

Mint fogalmazott, „az emberek takarékoskodnak, részben a csökkenő vásárlóerő miatt, és azért is, mert a bérek még mindig elmaradnak az inflációtól. Amint a fizetések felzárkóznak az inflációhoz, ez a hatás valószínűleg csökken majd, de egy része megmarad, mert az emberek új szokásokat alakítanak ki".

A Reuters úgy tudja, Emmanuel Macron elnök kormánya szerdai ülésén várhatóan foglalkozik majd az élelmiszeripari inflációval, és várhatóan olyan jogszabályokat alkot majd, amelyek előrehozzák az élelmiszertermelők és a szupermarketek közötti éves tárgyalásokat. Vagyis az árcsökkentések már január 15-től életbe léphetnének, nem csak március 1-jétől, mint általában.

(Nyitóképünk illusztráció. Fotó: AFP / Jean-Pierre Müller)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!