Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kormányrendelet mondja ki, hogy ismét jöhet az ukrán méz.
Rövid kormányrendelet jelent meg hétfő este a Magyar Közlönyben, amellyel az Ukrajnából származó egyes mezőgazdasági termékek fuvarozásával kapcsolatos korábbi rendeletet egyik részét írják felül, azt, ami a “természetes méz” tiltásáról rendelkezik.
A hétfő este megjelent kormányrendelettel törölték a mézet a tilalmi listáról.A kormány áprilisban tiltotta meg számos ukrán mezőgazdasági termék behozatalát, amit az Európai Bizottság helytelenített, mert ez közösségi hatáskör, de aztán a magyar Agrárminisztérium megegyezett a testülettel a tilalomról.
Szeptemberben meghosszabbították az importtilalmat.
Hogy most a mézet miért vették le a listáról, arról nem adtak indoklást, de már tavaly ősszel sok panasz volt az eladatlanul álló rengeteg magyar méz miatt, és ezen az sem változtatott, hogy a csomagoláson fel kell tüntetni a származási országot.
Ugyanakkor Brunner Ferenc, a Magyar Mézkiszerelők Egyesületének elnöke az év végén azt mondta a 24.hu-nak, hogy a tiltás semmilyen előnyt nem jelent a méhészek számára, mert a felvásárlási árak például az akácméznél jelentősen, kilogrammonként 300 forinttal tovább csökkentek a tilalom bevezetése óta. Mint mondta, ugyanott adják el a magyar hordós exportot képviselő cégek a mézet, mint az ukrán exportőrök. Márpedig arra a piacra az ukrán méz akadálytalanul áramlik továbbra is, amire a magyar tilalom semmilyen befolyással nem bír.
Mindenesetre február 20-ától az új rendelet szerint szabad mézet behozni Ukrajnából.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.