szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre többen keresik a boltokban az akciós termékeket, ami arra utalhat, hogy egyre nagyobb réteg egyre kevesebb pénzből kell, hogy bevásároljon.

Az utóbbi időszakban megállt az élelmiszerek drágulása, ez azonban csak átmeneti jelenség – hívta fel a figyelmet a várható helyzetre Ráskó György agrárközgazdász. Az ATV-nek nyilatkozó szakember szerint Magyarországon egyer inkább elválik a szegényebb réteg vásárlóereje a magas jövedelműekétől.

Akik a márkátlan, kevésbé minőségi termékeket választják, több akcióval és alacsonyabb árakkal találkozhatnak, míg a magasabb jövedelemmel rendelkezők által vásárolt minőségi termékek ára emelkedik. A szakember szerint korábban is volt ilyen tendencia, ennyire azonban nem volt jellemző, mint most.

A szakember azt is kiemelte: a következő hónapokban további áremelkedésre kell majd számítani.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a lapnak elmondta, soha nem tapasztaltak még olyan nagy érdeklődést az akciós termékek iránt, mint most, és egyre nagyobb a vásárlóréteg, ami az akciós termékeket keresi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!